آفتاب

درگیری پلیس الجزایر با مخالفان نامزدی مجدد بوتفلیقه در انتخابات

درگیری پلیس الجزایر با مخالفان نامزدی مجدد بوتفلیقه در انتخابات

در پی درگیری نیروهای امنیتی الجزایر با جمعی از تظاهرکنندگان که در اعتراض به نامزدی مجدد عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری تجمع کرده بودند 20 تن از نیروهای امنیتی زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از این است که در جریان این درگیری‌ها علاوه بر 20 نیروی امنیتی، یک خبرنگار که در حال پوشش رخدادها بود به شدت زخمی شد.

این درگیری‌ها زمانی رخ داد که عبدالمالک سلال، رئیس کمپین تبلیغاتی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری الجزایر در داخل مقر سازمان امور فرهنگی جهت برگزاری یک سخنرانی خود را آماده می‌کرد و در همان حال تونسی‌ها به این مقر حمله برده و با سنگ به نیروهای امنیتی حمله کردند و شعارهایی علیه نظام الجزایر و نامزد شدن مجدد عبدالعزیز بوتفلیقه سر دادند.

در پی این درگیری‌ها کمپین حامی رئیس‌جمهور الجزایر مجبور شد تا به این تجمع انتخاباتی پایان دهد.

معترضان خشمگین همچنین ضمن سردادن شعارهایی چون "بوتفلیقه برو" عکس‌های رئیس‌جمهوری الجزایر را آتش زدند.

پیشتر نیز حملاتی از سوی معترضان به تجمع‌های حامی عبدالعزیز بوتفلیقه صورت گرفته بود.

سلال نیز در خصوص این درگیری‌ها در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ما برای حفظ امنیت به این تجمع انتخاباتی پایان دادیم و شما خودتان دیدید که برخی‌ها از دموکراسی چه درکی دارند و ما مخالف به کارگیری خشونت و تندروی هستیم.

بوتفلیقه 77 ساله که از 15 سال پیش در الجزایر قدرت را به دست دارد اخیرا برای چهارمین بار در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر نامزد شد.

وی در آوریل 2013 پس از یک سکته مغزی در بیمارستانی در پاریس بستری شد.

انتهای پیام

کد N206279

وبگردی