آفتاب

معترضان در شهر دونتسک اوکراین برگزاری همه‌پرسی را خواستار شدند

معترضان در شهر دونتسک اوکراین برگزاری همه‌پرسی را خواستار شدند

دست‌کم یک هزار معترض با برپایی تظاهراتی در شهر دونتسک در شرق اوکراین خواهان برگزاری همه‌پرسی به سبک شبه جزیره کریمه به منظور کسب حق خودمختاری شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این تجمع در میدان لنین در مرکز این شهر که پایتخت صنعتی اوکراین است، برگزار شد.

تظاهرکنندگان پرچم‌های روسیه را تکان داده و پلاکاردهایی به دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: "جمهوری دونتسک". معترضان خواهان یک اعتصاب عمومی در سراسر اوکراین شده و اعلامیه‌هایی پخش کردند که در آن تاریخ 18 آوریل را روز برگزاری همه‌پرسی اعلام کرده بودند.

به گزارش رسانه‌های محلی روی این اعلامیه‌ها نوشته شده بود: امروز مساله همه‌پرسی یک مساله اجتماعی و سیاسی مهم در منطقه "دونباس" است. مردم میدان‌ها را ترک نکرده و خواهان همه‌پرسی هستند. مبارزه برای همه‌پرسی همراه با اعتراضات علیه افزایش قیمت گاز، برق و مواد غذایی خواهد بود.

جنبش وطن‌پرست "جبهه شرق" از اتحادیه‌های تجارت می‌خواهد در تاریخ 18 ‌آوریل اعتصاب عمومی برگزار کنند. هدف این اعتصاب این است که از مقامات بخواهیم همه‌پرسی برگزار کرده و افزایش نرخ‌ها و قیمت‌ها را متوقف کنند.

پس از آن این معترضان از محل میدان لنین به سمت ساختمان شورای شهر راهپیمایی کردند. در نزدیکی این ساختمان نیروهای پلیس با تجهیزات ضد شورشی مستقر شدند.

معترضان خواهان ملاقات با مقامات محلی در همان محل شدند. ‌آنها شعار می‌دادند: "همه‌پرسی" و "روسیه".

کمی قبل‌تر سرویس مطبوعاتی شورای شهر دونتسک گزارش داد، مقامات این شهر درخواست یا اطلاعیه‌ای از جانب سازمان‌های اجتماعی و احزاب سیاسی برای اعتراضات روز شنبه دریافت کرده بودند.

انتهای پیام

کد N206164

وبگردی