آفتاب

درگیری نیروهای امنیتی اردن با آوارگان سوری در اردوگاه الزعتری

درگیری نیروهای امنیتی اردن با آوارگان سوری در اردوگاه الزعتری

منابع اردنی از وقوع درگیری در اردوگاه آوارگان سوری در شمال اردن و زخمی شدن بیش از 20 نیروی پلیس و سه آواره سوری خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در بیانیه‌ای که توسط دفتر مدیریت امنیتی اردن صادر شد آمده است: پس از شورش آوارگان سوری که به دنبال دستگیری چند تن از آنها به اتهام خروج غیرقانونی از اردوگاه "الزعتری" در شمال اردن صورت گرفت، نیروهای امنیتی جهت پایان دادن به این شورش‌ها وارد اردوگاه شدند که در پی آن 22 نیروی پلیس و سه آواره سوری زخمی شدند.

همچنین در این بیانیه تاکید شده که نیروهای پلیس در اثر اصابت سنگ از نواحی مختلف بدن زخمی شدند و حال آن‌ها نسبتا خوب گزارش شده است.

همچنین به گفته منابع محلی عاملان شورش در اردوگاه الزعتری شش چادر به آتش کشیدند که این اقدام هیچ تلفات جانی به دنبال نداشت.

برخی از شاهدان عینی در داخل اردوگاه الزعتری نیز به خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که در حمله نیروهای امنیتی به این اردوگاه دستکم یک تن توسط نیروهای امنیتی کشته شد.

اردن که یکی از کشورهای هم مرز با سوریه است از آغاز ناآرامی‌ها در کشور همسایه شمالی خود در سال 2011 میزبان بیش از نیم میلیون آواره سوری است که از این میان 120 هزار تن در اردوگاه الزعتری در شمال اردن به سر می‌برند.

انتهای پیام

کد N206148

وبگردی