آفتاب

یک نابینا نامزد انتخابات عراق شد

یک نابینا نامزد انتخابات عراق شد

واحد مرکزی خبر نوشت:

شبکه تلویزیونی العربیه در گزارشی به شگفتیها و موارد عجیب در انتخابات عراق از جمله نامزدی یک کوتوله و یک نابینا پرداخت.
در این گزارش آمده است از شگفتی های انتخابات پارلمانی در عراق فقط به نامزدی یک کوتوله به نمایندگی از طیف کوتوله ها در این کشور محدود نمی شود بلکه این بار این شگفتی ها متعدد شده است و برخی از افراد نابینا نیز نامزد شده اند.

دکتر خلیل محمد که یک ادیب و استاد دانشگاه است تصمیم گرفته به رغم محرومیت از حس بینایی وارد رقابت انتخاباتی پارلمانی آینده در این کشور شود. وی هدف از ورود در انتخابات را این گونه بیان کرد: وارد شده ام تا اگر نماینده شدم به فسادهایی که افراد و سیاستمداران بینا ایجاد کرده اند پایان دهم. من تلاش می کنم تا اندازه توان دست به ابتکارعمل هایی بزنم زیرا آن چه که اکنون در کشور رخ می دهد از لحاظ شرعی و قانونی جایز نیست.
در ادامه گزارش آمده است دکتر خلیل محمد معتقد است که می تواند به بهترین و کامل ترین وجه وظایف نمایندگی خود را انجام دهد. وی چندین سال از عمرش را در تدریس زبان عربی در سمت استاد با موفقیت سپری کرده است.
دکتر خلیل محمد افزود: وقتی که من توانستم یک استاد موفق باشم و یک اندیشمند برجسته باشم طبعا خواهم توانست که از عهده سمت نمایندگی پارلمانی نیز برآیم و چیزی می تواند مرا از نمایندگی برای این مردم شریف بازدارد.
بر اساس این گزارش، این استاد دانشگاه به رای و حمایت قشر دانشگاهی که استاد شان بوده، تکیه کرده است. به گفته وی حقیقت این است که سیاستمداران کشور دیگر به مطالبات مردم توجهی نمی کنند و از مشکلات و هم و غم مردم دور شده اند. ولی من هر روز با قشر دانشگاهی و دیگر طیف های مردمی سر و کار دارم و مشکلات آنان را می دانم و از نزدیک حس می کنم.

5252

کد N206096

وبگردی