آفتاب

استقبال اوباما و کری از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

استقبال اوباما و کری از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، با انتشار بیانیه هایی از این رویداد سیاسی استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراک اوباما"  با اعلام اینکه انتخابات حساس افغانستان نقطه عطف مهمی دیگر در این کشور است، آن را تبریک گفت.

در بیانیه اوباما آمده است : زمانی که آمریکا و هم پیمانانش نیروهای خود را از افغانستان خارج می کنند و شهروندان آن مسئولیت کامل در قبال کشور خود را در دست می گیرند، این انتخابات نمایانگر نطقه‌ عطفی مهم در افغانستان است.

رئیس جمهور آمریکا در این بیانیه به میلیونها شهروند افغان که با وجود تهدیدها پای صندوقهای رای رفته اند، تبریک گفته است.

باراک اوبامادر ادامه بیانیه خود آورده است : ما پیشاپیش منتظریم تا مشارکت خود با دولت جدید انتخابی به دست مردم افغان را بر پایه احترام و پاسخگویی متقابل ادامه دهیم.

آسوشیتدپرس نیز از قول جان کری، وزیر خارجه آمریکا، نقل کرده که انتخابات ۱۶ فروردین ماه نشان دهنده عزم افغانها برای حفاظت و بهبود دموکراسی در آن کشور است.

کری گفته است ایالات متحده برای همکاری با رئیس جمهور آینده، آماده خواهد بود.

بنا بر گزارشهای موجود هفت میلیون نفر از ۱۲ میلیون واجد شرایط در انتخابات دیروز افغانستان شرکت کرده‌اند که این میزان رقمی نزدیک به ۶۰ درصد از کسانی است که قادر به رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بودند.

 

کد N206083

وبگردی