آفتاب

تصاویری از حال و هوای انتخابات در افغانستان/ حمایت زنان از عبدالله

تصاویری از حال و هوای انتخابات در افغانستان/ حمایت زنان از عبدالله

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: اکثر زنان افغان با حضور در صف های طویل انتخابات ریاست جمهوری حمایت خود را از عبدالله عبدالله اعلام کردند.

در این دوره از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان زنان نقش پر رنگی را داشته و ساعتها پیش از آغاز زمان رای گیری در صف های طولانی منتظر دریافت برگه رای خود بودند.


 

عبدالله عبدالله، محمدداوود سلطان‌ زوی، اشرف غنی احمدزی، زلمی رسول، عبدرحیم وردک، عبدالقیوم کرزای، رسول سیاف، گل آقا شیرزی، قطب ‎الدین هلال و امین ارسلا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بوده که رقابت اصلی میان عبدالله عبدالله، زلمی رسول و اشرف غنی احمدزی است.

این انتخابات که در آستانه خروج غربیها از افغانستان برگزار می شود، به عنوان مهم ترین انتخابات ریاست جمهوری در دو دهه گذشته در این کشور شناخته می شود.

بر اساس قانون اساسی افغانستان معاونان ریاست جمهوری باید تبعه افغانستان، مسلمان و متولد از والدین افغان باشند. تابعیت کشور دیگری را نداشته باشند و چهل ساله باشند و دادگاه صالح آنان را به جرم ارتکاب جرایم ضد بشری، جنایت و یا محرومیت از حقوق مدنی محکوم نکرده باشد.

در انتخابات این دوره که برای اولین بار تحت نظارت افغان ها برگزار می شود، بیش از 12 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند که 35 درصد از آنها را زنان تشکیل می دهند و انظار می رود که در انتخابات امروز شنبه آرای خود را برای انتخاب رئیس جمهوری جدید در پنج سال آتی به صندوق بیندازند.

این رای گیری تحت تدابیر شدید امنیتی و آماده باش نیروهای امنیتی در ساعت هفت صبح آغاز شد و تا ساعت 17 ادامه داشت.

کد N205888

وبگردی