آفتاب

مهاجران افغان چگونه رای می دهند؟/ جزئیات تدابیر امنیتی برای جلوگیری از بروز تقلب

مهاجران افغان چگونه رای می دهند؟/ جزئیات تدابیر امنیتی برای جلوگیری از بروز تقلب

تاسیس پایگاهی در مرز افغانستان برای دریافت آرای مهاجران و جزئیات تدابیر امنیتی برای جلوگیری از بروز تقلب در انتخابات از جمله اخبار مرتبط با این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیشن از تاسیس پایگاهی در منطقه "وش مندی" اولین شهر مرزی افغانستان در مرز چمن برای دریافت آرای مهاجران افغان با موافقت دولت افغانستان خبر داد و نوشت رای دهندگان پس از آنکه در انتخابات امروز شنبه شرکت کردند به اردوگاهها و منازل خود در پاکستان می روند.

دریافت آرای مهاجران افغان در مرز دو کشور افغانستان و پاکستان درحالیست که رای دهندگان در دو دوره گذشته آرای خود را در پایگاههای اخذ رای در خاک پاکستان با نظارت افغان ها انداختند.

افغانستان امروز شنبه شاهد برگزاری سومین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور هشت نامزد و بیش از دو هزار و 700 نامزد در انتخابات شوراهای ولایتی است.

خبر دیگر اینکه نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که حوزه های رای گیری موظف به دریافت رای آخرین رای دهنده هستند.

بر این اساس برای جلوگیری از بروز تلقب در انتخابات، کارت رای دهی واجدین شرایط در انتخابات افغانستان با وسیله مخصوصی سوراخ شده و انگشت رای دهندگان با دو نوع رنگ، رنگ می‎ شود تا مانع شرکت دوباره افراد در انتخابات شود.

همزمان با تظاهرات 326 هزار ناظر داخلی و خارجی بر روند برگزاری انتخابات، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات شفاف و سالم خواستار محترم شمردن نتیجه انتخابات از سوی نامزدهای انتخاباتی و شهروندان افغانی شد.

در همین رابطه وزارت کشور افغانستان با اشاره به تامین امنیت از سوی 400 هزار نیروی امنیتی از کشته شدن شش عضو طالبان در ولایت غزنی خبر داد که در پی حمله به دو حوزه رای گیری بودند.

کد N205698

وبگردی