آفتاب

درگیری پلیس بلژیک با تظاهرات کنندگان در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا

درگیری پلیس بلژیک با تظاهرات کنندگان در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا

مداخله پلیس و حمله نیروهای امنیتی به تظاهرات کنندگان در شهر بروکسل موجب به خشونت کشیده شدن این رویداد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، تظاهرات هزاران معترض به سیاستهای اقتصاد ریاضتی در بروکسل، پایتخت بلژیک، به درگیری کشیده شد. پلیس بلژیک برای مقابله با تظاهرکنندگان از ماشین های آب پاش و اسپری فلفل استفاده کرده است.

تظاهرکنندگان، که برخی از آنان اعضای اتحادیه های کارگری بودند، به سوی پلیس سنگ و پرتقال پرتاب کردند. این تظاهرات و درگیری در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا در بروکسل رخ داد.

تظاهرکنندگان به سیاستهای مالی انقباضی و قطع بودجه نهادهای عمومی، که به سیاست های ریاضتی مشهور است، اعتراض داشتند. معترضان خواهان شرایط بهتری برای کارگران اروپایی بودند.

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری اروپا برای برگزاری تظاهرات دیروز فراخوان داده بود اما حضور نیروهای پلیس در بروکسل چشمگیر بود و بسیاری از راه های منتهی به محل برگزاری تظاهرات مسدود شدند. این تظاهرات همچنین به بسته شدن سفارت آمریکا در بلژیک انجامید.

در پی بحران مالی جهانی که از سال ۲۰۰۸ و با وخامت مشکلات موسسات مالی و بانکی آمریکایی آغاز شد بسیاری از کشورهای اروپایی با رشد منفی و افزایش بیکاری مواجه بوده‌اند. کشورهایی همچون یونان، اسپانیا و قبرس با بهره از کمکهای خارجی نیازهای خود را تامین‌ کرده‌اند.

اغلب ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در سالهای اخیر مخارج بخش عمومی، مانند بهداشت و آموزش را کاهش داده اند که این امر اعتراضات گسترده‌ای را به دنبال داشته است.

کد N205195

وبگردی