آفتاب

تابش: حرکت به سمت توسعه پایدار و متوازن وجهه همت مسئولان باشد

تابش: حرکت به سمت توسعه پایدار و متوازن وجهه همت مسئولان باشد

نماینده مردم اردکان در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران اردکان گفت: برای ساختن ایران عزیز، برای عمران و آبادانی استان یزد و برای پیشرفت و توسعه اردکان پرافتخار، نیاز به کار و تلاش با سکانداری علم و با بهره گیری از عقل و تاثیر پذیری از نیرو محرکه عشق داریم. اینها که در هم می آمیزد، عزم ملی شکل خواهد گرفت، مدیریت جهادی، هدایت گر جامعه خواهد گردید و حماسه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی خلق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا تابش در این مراسم با تبریک عید باستانی نوروز و تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: بهار، فصل شکفتن و رویش و زایش و نوروز آغازگر تحول در طبیعت است که می‌توانیم با تدبر و تعقل در طبیعت و الهام از تحولاتی که در این فصل حادث می شود «حول حالنا الی احسن الحال» را در روح و جانمان رقم زنیم و به گره گشایی از کار مردم اهتمام ورزیم.

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه کسانی که افتخار خدمتگزاری به مردم به عنوان ولی نعمتان ما را پیدا می نمایند، مسئولیتی سنگین بر عهده دارند که نیازمند یاری باریتعالی است گفت: در آغاز سخن از بارگاه کبریایی‌اش استمرار می‌جوییم تا شانه‌های ضعیف ما را برای برداشتن بار سنگین خدمت به مردم توانا سازد و هدایت جاودانه اش را شامل حال ما گرداند.

وی در ابتدای سخنانش به نامگذاری سال جدید اشاره کرد و اظهار داشت: تحقق نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نیازمند راهبرد صحیح، هدف گذاری مطلوب، فراهم آوردن ابزار و امکانات لازم، در سایه برنامه ریزی مسئولان و فراهم آوردن بستر مشارکت موثر مردم است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان نمود: در عرصه اقتصاد، وجود نیروی انسانی متخصص و مجرب، معادن و صنایع غنی خدادادی، موقعیت ژئوپولیتیکی و ژئواستراتژیکی کم نظیر، ظرفیت بالقوه مادی و معنوی ایرانیان خارج از کشور و نظایر این در زمره موهبت هایی هستند که با تقویت حس خود باوری و اتکا بر توان و قابلیت های درونی و استفاده از علم و تجربه بشری با و بکارگیری عقلانیت و تدبیر می تواند اقتصادمان را شکوفا سازد و رفاه و توسعه و پیشرفت را نصیب مردم و کشور کند.

تابش تصریح کرد: در بعد فرهنگی، کار پیچیده‌تر است. ما باید از علم و تجربه ی بشری برای توسعه بهره گیریم اما هویت فرهنگی خویش را حفظ کنیم. از مواهب تکنولوژی بهره‌مند گردیم اما مضراتی که همراه با آن می تواند عرصه فرهنگ دیرپای ما را که تمدن ساز بوده است درنوردد را خنثی سازیم.

نماینده مردم اردکان با تاکید بر اینکه "کار فرهنگی نیازمند مهندسی فرهنگی و نقشه راه است" ادامه داد: تکیه بر سنت و فرهنگ خویش با نقد آن و شناخت علم و فرهنگ غربی و استفاده از آن برای دستیابی به توسعه بدون آنکه ذوق زده شده یا مرعوب آن شویم، چاره ساز است.

وی در ادامه با مدنظر قراردادن اهمیت انسجام در کشور گفت: عزم ملی با جلب اعتماد مردم، حرمت نهادن به آنها، توجه به خواست‌ها و مطالبات اقشار مختلف خصوصا جوانان شکل می گیرد. هرچقدر اعتماد مردم به مجموعه حاکمیت بیشتر و گسست مابین ملت-حاکمیت کمتر شود عزم ملی استوارتر خواهد شد.

تابش همچنین شکل گیری مدیریت جهادی را با سپردن کار به انسان های متعهد، خداجو، وطن پرست و درستکار که عاشق مُلک و ملت هستند امکانپذیر دانست .

وی با بیان اینکه پیوند عشق و عقل و علم، و ثمره آن کار و تلاش است که کشوری را می سازد و به پیش می‌برد به سخنان پیامبر اعظم(ص) در کتاب "پیامبر" جبران خلیل جبران اشاره نمود و گفت: از کلام گوهر بار رسول اکرم (ص) نتیجه بمی گیریم که برای ساختن ایران عزیز، برای عمران و آبادانی استان یزد و برای پیشرفت و توسعه اردکان پر افتخار، نیاز به کار و تلاش با سکانداری علم و با بهره گیری از عقل و تاثیر پذیری از نیرو محرکه عشق داریم. اینها که در هم می آمیزد، عزم ملی شکل خواهد گرفت، مدیریت جهادی، هدایت گر جامعه خواهد گردید و حماسه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی خلق خواهد شد.

منتخب مردم اردکان در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش گفت: اردکان عزیز طی سالیان اخیر راه پر افتخاری را پیموده است. سرعت تحولات، خصوصا در بعد صنعتی و اقتصادی خیره کننده است و با بهره گیری از تدبیر و عقلانیت سعی شده تا ثمره این فرآیند صنعتی شدن به بخش خدمات، فرهنگ و جامعه نیز انتقال یابد.

وی اختصاص بخشی از درآمد صنایع و معادن به شهرداری ها و دهیاری ها را حاصل این نگرش ذکر کرد و گفت: تاسیس دانشگاه اردکان، خوابگاه های دانشجویی، پارک ها و سالن های ورزشی محلی و روستایی و غیره ریشه در تفکری دارد که حرکت به سمت توسعه متوازن و پایدار وجهه ی همت اوست.

تابش تاکید کرد: هنوز تا رساندن اردکان به آرمان شهر مطلوب در دنیای امروز و آنچه مورد تایید اسلام است فاصله داریم. تلاش همه ما باید تحقیق این خواست باشد و مدیران شهرستان نیز متناسب با این هدف عالی، واجد تخصص و تعهد و نگاه کلان نگر و اراده قوی و سخت کوشی و طرح و برنامه باشند.

نماینده مردم اردکان با تاکید بر بهره مندی همه شهرستان از وجوه توسعه گفت: فراموش نکنیم همه مردم صاحب حق هستند و باید از مواهب توسعه و پیشرفت بهره مند گردند. حرمت و عزت کارآفرینان و سرمایه گذاران به جای خود؛ حمایت از آنها وظیفه ماست. اما عرض می کنم با همان قدرت و جسارتی که برای استقرار صنایع و کارآفرینی و اشتغالزایی تلاش نموده ام، با اتکا به قانون در مقابل طبقاتی شدن جامعه، تخریب محیط زیست، رانت خواری، حواله فروشی زمین و آب و کارخانه خواهم ایستاد و از استاندار محترم، مجموعه مدیران استانی و شهرستانی و فرماندار می خواهم نسبت به این امور مراقبت نمایند تا در آینده شاهد نباشیم هویت فرهنگی شهرمان از دست رفته و عده ای حاشیه نشین شده و برخی دیگر در ثروت و مال غوطه ورند.

وی با تاکید بر اینکه فراتر از کارهای اساسی که باید درخصوص تکمیل چرخه فولاد در شهرستان، دو خطه کردن راه آهن، ایجاد بزرگراه، استفاده از زیرساخت های موجود برای ساماندهی حمل و نقل، تامین آب مورد نیاز مردم و صنایع، احداث پارکی بزرگ و درخور، اصلاح روش های آبیاری در کشاورزی و حفظ محیط زیست و طبیعت انجام دهیم، نیازمند کاری خطیر و بزرگ در عرصه علم و فرهنگ شهرستان هستیم اظهار داشت: شهری که به واسطه تعدد علما، حکما و مشاهیر یونان کوچک نام گرفته است باید از این جهت نیز در اوج باشد.

تابش ادامه داد: یک عالم ربانی نظیر آیت الله فاضل اردکانی، آیت الله محقق داماد، آیت الله خاتمی و آیت الله بهجتی درجهان اسلام و در تشیع و حوزه های علمیه و کشور و استان اعتبار می آورد ، نام یک دکتر داوری اردکانی به عنوان فیلسوفی تاثیرگذار و صاحب مکتب به اعتبار علمی اردکان می افزاید و شخصیت ممتازی که فرزند حوزه و دانشگاه و فیلسوفی متفکر و متخلق به اخلاق کریمه و واجد فضیلت های انسانی بسیار زیادی است و در دل مردم ایران جا گرفته است و در سطح بین المللی صاحب اعتبار و مورد توجه جهانیان می باشد، همچون حجت الاسلام سید محمد خاتمی، نام اردکان را پرآوازه می سازد.

وی تصریح کرد: خروجی ما از علم و فرهنگ باید تربیت این دانشمندان و عالمان فرزانه باشد. این خواسته من از فرماندار جدید و مسئولان شهرستان خصوصا فرهنگیان و دانشگاهیان است که برای پرورش نبوغ و شکوفایی استعدادهای جوانان مان برنامه ریزی و استعداد یابی کنند ، تا در آینده شاهد عالمان و متفکران و دانشگاهیان اردکانی تاثیرگذاری باشیم که در سطح ملی و بین المللی بدرخشند.

نماینده مردم اردکان با پافشاری بر خواسته خود برای تاسیس بانک اطلاعاتی جامع متخصصین اردکانی گفت: امیدوارم با حمایت استاندار محترم مقدمات تاسیس بنیاد نخبگان اردکانی نیز فراهم آید.

تابش در پایان با تشکر از زحمات احمد کمالی در کسوت پاسداری،مدیرکلی تربیت بدنی و فرمانداری اردکان تصریح کرد:تاریخ در آینده قضاوت خواهد کرد که بهترین گزینه بعد از بازنشستگی برادر ارجمندمان جناب آقای مهندس روستایی در دولت قبل، که هم مسیر توسعه شهرستان را متوقف نکرد و هم آرامش خوبی در شهرستان برای سرمایه گذاری و کار و تلاش فراهم آمد، انتخاب جناب آقای کمالی بود. ممکن است بنده و دیگران در مواردی گلایه هایی نیز داشته باشیم، اما در کل زحمات و خدمات وی قابل تقدیر است و باید انشاالله از مجموعه تجارب ایشان همانند فرمانداران گذشته که جای تشکر از تمامی آنها دارد، در سطح شهرستان استفاده شود.

وی حسن انتخاب استاندار یزد که فردی بصیر، دانا، انقلابی، مردمدار و متین و محبوب توصیف نمود تبریک گفت و افزود:جناب آقای اسماعیلی هم در زمره ایثارگران و مدیران خوبی است که سلسله مراتب ترقی را از کارمندی فرمانداری، بخشداری و معاونت فرمانداری طی کرده است و فردی است که در این روزگار منفعت طلبی، مقام دوستی و رنگ عوض کردن های مرسوم، حاضر نشد تفکر خویش را برای دستیابی به پست و مقام زیر پا بگذارد و تحقیر در عین عزت و گوشه نشینی با فعالیت در عرصه اجتماع و چشم پوشی از پست را به جان خرید، اما حاضر نشد به اعتقاداتش خدشه ای وارد آید.

نماینده اردکان با تبریک انتصاب حسین اسماعیلی ،تاکید کرد: انتظار دارم شبانه روز خویش را وقف خدمت به مردم و توسعه و پیشرفت اردکان عزیز که چونان نگینی درخشان بر تارک کویر ایران باید بدرخشد بنماید و تعامل،قانون گرایی، نظم، برنامه ریزی، اجرا موثر و نظارت مطلوب را سرلوحه اعمال خویش قرار دهد.

مراسم تودیع احمد کمالی و معارفه حسین اسماعیلی صبح روز پنج شنبه در محل فرهنگسرای آیت الله خاتمی برگزار و پس از سخنان نماینده مردم اردکان، استاندار و فرمانداران این شهرستان،حکم انتصاب حسین اسماعیلی قرائت شد.

انتهای پیام

کد N205157

وبگردی