آفتاب
رییس کل دادگستری لرستان:

مدیریت پایدار و عادلانه منابع طبیعی فقر را کاهش می‌دهد

مدیریت پایدار و عادلانه منابع طبیعی فقر را کاهش می‌دهد

رییس کل دادگستری لرستان گفت: ضعف عملکرد در برنامه‎ریزی و هدایت صحیح و اصولی برای جذب و جلب گردشگران داخلی و خارجی موجب اتلاف فرصت‎های طلایی اکوتوریسم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، جعفر بدری در شورای حقوق شهروندی با تاکید بر حفظ محیط زیست به عنوان حق عمومی، اظهار کرد: طبیعت احساس دارد، در آموزه‎های دینی ما به مردم توصیه شده از ظلم و ستیز با طبیعت و تغییرات مخرب بر محیط زیست دوری کنند.

وی با بیان اینکه بی‌اعتنایی و دشمنی با طبیعت موجب قهر آن می‎شود، بیان کرد: خشکسالی، طغیان رودخانه‎ها، زلزله و رانش زمین نتیجه دشمنی با طبیعت است.

بدری با اشاره به اینکه منابع طبیعی، بستر حیات تمام موجودات زنده است به گونه‎ای که در هر گرم خاک موجود در مزارع و باغات میلیون‎ها موجود زنده و فعال زندگی می‎کنند، تصریح کرد: لرستان سرشار از منابع طبیعی گوناگون است و جزء یکی از مناطق نادر اکوتوریسم کشور محسوب می‌شود. تبلیغات نقش بسزایی در این خصوص دارد؛ استفاده نادرست از این منابع خدادادی و ارزشمند موجب شده که اکثر مردم این استان با وجود چنین پتانسیل‎های غنی منابع طبیعی و معدنی، زیر خط فقر زندگی کنند، مدیریت پایدار و عادلانه منابع طبیعی می تواند فقر را کاهش دهد.

وی با تاکید بر عمران و آبادانی بیشتر و ترویج فرهنگ کارآمد بومی در سال اقتصاد و فرهنگ، یادآور شد: از بزرگان دین نقل شده است کسی که آب و خاک داشته باشد ولی در فقر زندگی کند از رحمت خدا به دور است.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه فراهم کردن زمینه درست استفاده از منابع طبیعی با نگاه به نسل‎های آینده بر خلق وخوی مردم اثر مثبت دارد و موجب افزایش بهره‎وری و ازدیاد برکات خواهد شد، خاطرنشان کرد: مجموعه دادگستری لرستان در خصوص حمایت از سرمایه گذاری در بخش اکوتوریسم از هیچ کوششی دریغ نمی‎کند و آمادگی دارد در جهت اشتغال جوانان برومند این استان در تمام بخش‎های خدمات گردشگری مساعدت لازم قضایی را داشته باشد.

انتهای پیام

کد N204956

وبگردی