آفتاب
جان کری:

صبر آمریکا در قبال فلسطینی ها و اسرائیلی ها رو به اتمام است

صبر آمریکا در قبال فلسطینی ها و اسرائیلی ها رو به اتمام است

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن انتقاد از عدم پیشبرد مذاکرات سازش اعلام کرد که صبر واشنگتن در قبال فلسطینی ها و اسرائیلی ها رو به اتمام است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام اینکه صبر واشنگتن در قبال فلسطینی ها و اسرائیلی ها رو به اتمام است گفت: آمریکا در حال ارزیابی این موضوع است که آیا ادامه میانجیگری در مذاکرات صلح خاورمیانه سودمند است یا خیر.

وی در جریان سفر به مغرب خاطرنشان کرد: اگر طرفین نخواهند مذاکرات صلح را به پیش ببرند، حدی برای تلاش های آمریکا وجود دارد. این تلاش ها هرگز بی نهایت نیست، وقت بازگشت به واقعیت است و ما قصد داریم با دقت این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم که اقدامات آتی در این زمینه چه خواهد بود.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: احتمال دارد مذاکره کنندگان اسرائیلی و فلسطینی فردا یکشنبه با حضور "مارتین اندیک" فرستاده ویژه آمریکا راه های پیشبرد مذاکرات صلح را بررسی کنند.

بنا بر اعلام تحلیلگران و کارشناسان، اظهارات کری درباره توقف تلاش های آمریکا در پیشبرد روند صلح خاورمیانه با هدف اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین برای چشم پوشی از مواضعی که اتخاذ کرده اند مطرح شده است.

 مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به دلیل سیاست های این رژیم متوقف شده است و مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه آن را منوط به شروطی همچون آزادی هزار و 200 فلسطینی و توقف شهرک سازی کرده اند. مقامات صهیونیست نیز اعلام کرده اند در صورت موافقت تشکیلات خودگردان فلسطین با ادامه مذاکرات سازش، چهارمین گروه از اسرای قدیمی فلسطین را آزاد خواهند کرد.

مذاکرات سازش قرار است پس از مهلت 9 ماه که از سوی طرفین تعیین شده بود در اواخر ماه آوریل به پایان برسد.

کد N204928

وبگردی