آفتاب
نخستین نشست هفتگی شهر کتاب در سال 93؛

کتاب «آگاهی و خودآگاهی در پدیدارشناسی روح هگل» نقد و بررسی می شود

کتاب «آگاهی و خودآگاهی در پدیدارشناسی روح هگل» نقد و بررسی می شود

نخستین نشست هفتگی شهر کتاب در سال جدید، به نقد و بررسی کتاب «آگاهی و خودآگاهی در پدیدارشناسی روح هگل» اختصاص دارد که با حضور کارشناسان 19 فروردین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پدیدارشناسی روح یکی از مهم‌ترین آثار فلسفی هگل ـ فیلسوف برجسته‌ آلمانی ـ است که تاکنون چند ترجمه به فارسی از آن منتشر شده است.
 
این اثر جایگاه مهمی در ‌آثار فلسفی غرب و نیز فلسفه‌ هگل دارد. هگل حقیقت هستی را روح مطلق، مثال یا ایده‌ی مطلق می‌دانست و بر این‌همانی اندیشه و هستی تأکید می‌‌کرد.
هگل در این اثر، تحول آگاهی را از نخستین جلوه‌ها و نشانه‌های آن تا واپسین مراحل تکاملش بررسی می‌کند. بر این اثر هگل، شرح‌ها و تفسیرهای فراوانی نوشته شده است.
 
کتاب «آگاهی و خودآگاهی در پدیدارشناسی روح هگل» نوشته محمدمهدی اردبیلی متمرکز است بر شرح و تفسیر بخش اول و دوم کتاب «پدیدارشناسی روح» که به ترتیب به آگاهی و خودآگاهی اختصاص دارد.
 
نخستین نشست هفتگی شهر کتاب در سال ۹۳، در روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «آگاهی و خودآگاهی در پدیدارشناسی روح هگل» اختصاص دارد که با حضور دکتر علی‌اصغر مصلح، دکتر میثم سفیدخوش و دکتر محمدمهدی اردبیلی در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.
کد N204794

وبگردی