آفتاب

ادامه تظاهرات حامیان اخوان المسلمین در مصر و بازداشت 61 تظاهرکننده

ادامه تظاهرات حامیان اخوان المسلمین در مصر و بازداشت 61 تظاهرکننده

در پی تظاهرات جمعی از حامیان اخوان المسلمین مصر در استان‌های مختلف این کشور نیروهای امنیتی ده‌ها تن را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در این تظاهرات که در استان‌ها و شهرهای مختلف مصر از جمله قاهره برگزار شد تظاهرکنندگان بار دیگر با سر دادن شعارهایی ضمن محکوم کردن "کودتای نظامی مصر" اقدام نیروهای امنیتی علیه تظاهرکنندگان را محکوم کردند.

در این تظاهرات که به دعوت "ائتلاف حمایت از مشروعیت"، متشکل از گروه‌های حامی اخوان المسلمین برگزار شد تظاهرکنندگان اعلام کردند تا زمان براندازی "کودتای نظامی" و مجازات "کودتاچیان" به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.

در استان اسکندریه نیز 12 تظاهرات جداگانه در حمایت از اخوان المسلمین برگزار شد.

در مقابل حامیان عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مستعفی مصر به منظور حمایت از نامزدی وی در انتخابات ریاست جموری در میدان "القائد ابراهیم" تجمع کردند.

در اطراف میدان "رابعة العدویة" در شهرک نصر قاهره نیز صدها تن از حامیان اخوان المسلمین با در دست داشتن نمادهای میدان رابعة و سر دادن شعارهایی نامزدی عبدالفتاح السیسی در انتخابات ریاست جمهوری را محکوم کردند.

علاوه بر این در استان‌های حلوان، اسوان، الغربیه، پورت سعید و چند استان دیگر تظاهرات مشابهی در حمایت از اخوان المسلمین برگزار شد.

وزارت کشور مصر نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی 61 تن از حامیان اخوان المسلمین را بازداشت کردند.

از سوی دیگر، جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در مصر با برگزاری تظاهراتی عملکرد نیروهای امنیتی علیه خبرنگاران را محکوم کردند.

نیروهای امنیتی نیز با استفاده از گاز اشک‌آور به صدها تن از معترضان و شرکت‌کنندگان در این تظاهرات حمله کرده و تظاهرات آنها را متفرق کردند.

علاوه بر این کابینه مصر عصر جمعه قانون جدیدی را در خصوص مبارزه با تروریسم تدوین و برای گرفتن رای اعتماد به دفتر ریاست جمهوری ارائه داد. بر اساس متن این قانون هرگونه اقدام برای تاسیس گروه‌های تروریستی یا عضویت در آنها مشمول حکم اعدام می‌شود.

انتهای پیام

کد N204476

وبگردی