آفتاب

کشف تصاویری از کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی در پهپاد کره شمالی

کشف تصاویری از کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی در پهپاد کره شمالی

مقام‌های دولت سئول از کشف صدها تصویر از کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی و جزایر مورد مناقشه، از پهپاد سرنگون شده کره شمالی خبر دادند.

مقام‌های دولت سئول از کشف صدها تصویر از کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی و جزایر مورد مناقشه، از پهپاد سرنگون شده کره شمالی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، از زمان سرنگونی این پهپاد متعلق به کره شمالی، تدابیر امنیتی در کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی افزایش یافته است.

این دومین پهپادی است که در 15 روز گذشته در خاک کره جنوبی سقوط می‌کند و باعث بروز این نگرانی شده که کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی در حال استفاده از تکنولوژی مذکور برای انجام حملات تروریستی است.

اولین پهپاد کره شمالی در 24 مارس سال جاری میلادی در پاجو، نزدیک مرز با کره شمالی سقوط کرد و دومی روز دوشنبه در جزیره بائنگ نیونگ سرنگون شد.

کارشناسان می‌گویند، کشف این پهپاد سرنگون شده این نگرانی را به وجود آورده که سئول قادر نیست از حریم هوایی خود در مقابل این سلاح جدید حفاظت کند.

روزنامه جونگ آنگ نوشت: دولت و ارتش کره جنوبی حتی زمانی که پهپادها به صورت بالقوه دست به ماموریتی خطرناک می‌زنند، از حضورشان مطلع نمی‌شوند. در صورتی که این پهپادها ارتقا یابند، می‌توانند در عملیات تروریستی مورد استفاده قرار گیرند. حتی ممکن است از این پهپادها در عملیات کامیکازا یا حمله با استفاده از تسلیحات بیولوژیکی یا شیمیایی بهره گرفته شود.

مقام‌های دفاعی کره جنوبی اعلام کردند که پهپاد اخیر 193 تصویر از کاخ ریاست جمهوری و سایر نواحی سئول و پاجو گرفته است.

همچنین تصاویری از جزایر مورد مناقشه میان دو کره توسط این پهپاد گرفته شده است.

مقام‌های دفاعی کره جنوبی همچنین گفتند دوربین استفاده شده در این پهپاد ساخت ژاپن بوده است.

اولین پهپاد به دلیل نقض موتور سرنگون شد ولی دومین هواپیمای بدون سرنشین به خاطر تمام شدن سوختش افتاده است.

دولت پیونگ یانگ اخیرا برنامه ساخت و ارتقای پهپادهای خود را گسترش داده و آنها را در رژه‌های نظامی رونمایی کرده است.

در صورتی که ادعای کره جنوبی مبنی بر استفاده از پهپادها توسط پیونگ یانگ با مقاصد شناسایی و گشت نظامی درست باشد، آنها بایستی در ابتدای امر شواهد درست و محکمی را برای تلاش کره شمالی برای رخنه و نفوذ در حریم هوایی کره جنوبی بیابند.

وزیر دفاع کره جنوبی پس از کشف این پهپادها گفت، مقام‌های دفاعی به شدت در حال فعالیت هستند تا اقداماتی را برای مقابله با تهدیدهای پهپادی از جانب پیونگ یانگ انجام دهند.

یکی از ژنرال‌های بازنشسته نیروی هوایی ارتش کره جنوبی گفت: کره شمالی می‌تواند از این پهپادها برای حملات شبیه به کامیکازا (انتحاری) استفاده کند و حتی با یک نارنجک نصب شده بر روی این پهپادها دست به حمله بزند. یک پهپاد کوچک به راحتی و سهولت توسط رادار شناسایی و رهگیری نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N204469

وبگردی