آفتاب

لاوروف: مشروط کردن مذاکرات ژنو 3 با برکناری اسد غیرقابل قبول است

لاوروف: مشروط کردن مذاکرات ژنو 3 با برکناری اسد غیرقابل قبول است

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی هرگونه ارتباط میان برگزاری کنفرانس ژنو 3 با برکناری بشار اسد از قدرت را غیرقابل قبول خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این کنفرانس مطبوعاتی که در پی نشست وزیران خارجه عضو انجمن کشورهای مستقل در مسکو برگزار شد، گفت: ادعاهای غربی درباره متهم کردن اسد به حمایت از تروریسم قابل قبول نیست.

وی همچنین اعلام کرد که مشروط کردن برگزاری کنفرانس ژنو 3 به برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت مساله‌ای غیرقابل قبول است.

لاوروف در ادامه تاکید کرد که کشورش با هرگونه تلاش‌های "بیهوده" غرب برای مسئول جلوه دادن اسد در خصوص تروریسم مخالف است.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: مسکو با اظهارات و ادعاهای غرب در این باره که اسد تروریسم را تغذیه می‌کند به شدت مخالف است چرا که غرب به دنبال تفسیری در زمینه دلایل حمایت و گسترش تروریسم است و تلاش می‌کند این گونه جلوه دهد که سیاست‌های اسد تروریسم را تقویت می‌کند.

این مسئول روسی همچنین اعلام کرد که غرب از عاملان تروریسم در اوکراین حمایت می‌کند و دو کشور سوریه و اوکراین شاهد تلاش برای تغییر نظام‌های خود به شیوه‌های مختلف هستند؛ تلاشی که در اوکراین به موفقیت انجامید.

از سوی دیگر الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که بر دستور کار دور سوم مذاکرات میان دولت و مخالفان سوریه توافق شده و واشنگتن معتقد است که هرگونه تصمیمی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه با مضمون بیانیه ژنو یک همخوانی ندارد.

انتهای پیام

کد N204128

وبگردی