آفتاب
/اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی/

سیداحمد خاتمی: تمام ملت باید بر اقتصاد و فرهنگ متمرکز شوند

سیداحمد خاتمی: تمام ملت باید بر اقتصاد و فرهنگ متمرکز شوند

یک عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دشمنان انقلاب اسلامی از دو راه فرهنگ و اقتصاد همواره در صدد بوده‌اند که به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آسیب وارد کنند.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی"، افزود: نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری در حقیقت تعیین راهبرد آن سال است و مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید بر اساس آن راهبرد برنامه‌ریزی و عمل کنند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حقیقت مطلب این است که دشمنان انقلاب اسلامی همواره از دو راه اقتصاد و فرهنگ امیدوار بوده‌اند که به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آسیب وارد کنند.

سیداحمد خاتمی با اشاره به تلاش‌های دشمنان در عرصه اقتصادی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: تحریم‌های ظالمانه‌ای که آنها وضع کردند در راستای ضربه زدن به نظام اسلامی بود و آنها می‌خواستند با آن تحریم‌ها و فشارها انگیزه مردم در حمایت از نظام اسلامی را کم کنند که خوشبختانه تاکنون توفیقی در این عرصه نداشتند.

وی همچنین اظهار کرد: راه دومی که آنها برای ضربه زدن به نظام اسلامی انتخاب کردند، راه فرهنگ است. این گزینه‌ای است که دشمنان از همان اول انقلاب اسلامی دنبال می‌کردند و مقام معظم رهبری در طی این سال‌ها با تعابیر مختلفی همچون جنگ نرم، شبیخون فرهنگی، شبیخون همه‌جانبه فرهنگی و ناتوی فرهنگی به آن اشاره کردند و با این تعابیر نسبت به توطئه‌های دشمنان در ارتباط با مقوله فرهنگ هشدار دادند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه "معنای نامگذاری امسال این است که تمام ملت بر روی این اقتصاد و فرهنگ متمرکز شوند و نگذارند دشمن به اهداف خود برسد"، به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اواخر سال 92 اشاره کرد و افزود: طرح اقتصاد مقاومتی در واقع طرح مقام معظم رهبری برای مصون ماندن اقتصاد کشور از توطئه‌های دشمنان است. اقتصاد مقاومتی یعنی مقاومت اقتصاد، یعنی اینکه اقتصاد کشور را به گونه‌ای تنظیم کنیم که در این عرصه آسیبی نبیند.

این عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه "مقام معظم رهبری موضوع فرهنگ را مهمتر از اقتصاد اعلام کرده‌اند"، گفت: دلیل اهمیت موضوع فرهنگ این است که فرهنگ به اقتصاد کشور جهت می‌دهد و در واقع تعیین کننده سرنوشت یک جامعه است.

سیداحمد خاتمی با اشاره به تعریف فرهنگ نیز خاطرنشان کرد: فرهنگ به معنی مجموعه‌ای از بینش‌ها، دانش‌ها و ارزش‌هاست و نباید در این عرصه غفلت کرد، چراکه اگر دشمن در این عرصه رخنه ایجاد کند، ترمیم آن جبران‌ناپذیر است، در حالی که رخنه اقتصادی را می‌توان با انجام اقداماتی جبران کرد.

این عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه "تحولات فرهنگی - چه مثبت و چه منفی - به تدریج و آرام آرام شکل می‌گیرد"، تاکید کرد: نباید به دشمنان اجازه داد که به صورت خزنده و آرام ارز‌ش‌های انقلاب را زیر سوال ببرند و آسیب بزنند.

وی افزود: راهکار تحقق اهداف انقلاب در عرصه فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی است و ملت ما در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد که به یاری خداوند، توان تحقق این اهداف را دارد که برای نمونه می‌توان به دفاع مقدس اشاره کرد که با مدیریت جهادی و عزم ملی سخت‌ترین توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی نقش بر آب شد.

انتهای پیام

کد N203973

وبگردی