آفتاب

نگاهی به انتخابات مجالس اندونزی/ بازار داغ وعده و وعیدها

نگاهی به انتخابات مجالس اندونزی/ بازار داغ وعده و وعیدها

کوالالامپور – ایرنا - با نزدیک شدن به روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی مجالس اندونزی نامزدهای انتخابات با وعده و وعیدهای گوناگون سعی در پیروزی این دوره از انتخابات دارند.

به گزارش ایرنا، رویای احیای اندونزی، یک اندونزی قدرتمند، اندونزی کبیر که قدرت و آوازه آن خارج از مرزها نیز تحت تاثیر قرار دهد و بازگشت به آرامش و شادی از جمله وعده های انتخاباتی است که ذهن هر رای دهنده ای را به خود مشغول داشته است.

روند عرصه سیاسی برای مردم اندونزی در دهه های گذشته از موفقیت چندانی برخوردار نبوده و سوء استفاده های فراوان از قدرت های سیاسی همواره در کنار نام سیاسیون این کشور درخشیده است و سیاست را برای مردم آمیخته با جک، رسوایی های سیاسی و مباحث جدال برانگیز کرده است.

برای برخی از اندونزیایی هایی که از سیاست های پوپولیستی خسته شده اند تبلیغات رسانه ای، سخنان امیدوارکننده و عکس های جذاب نامزدها نیز کمتر انگیزه ای در رفتار انتخاباتی آنها ایجاد کرده است.

دانشگاهیان و افراد نخبه این کشور نیز با نیم نگاهی خسته کننده از گذشته با مجادلات و مشکلات فراوانی روبرو بوده اند و در انتظار نوعی سیاست هستند تا بتواند ضمن ایجاد شرایط مناسب، آینده روشنی نیز برای این کشور به ارمغان آورد.

مردم اندونزی مانند بسیاری از مردمان کشورهای در حال توسعه با فرایند آموزشی سیاسی بسیار آهسته ای مواجه هستند که اجرایی شدن مسائلی از قبیل حقوق شهروندی که با مخالفت های داخلی نیز روبرو است سال ها به طول می انجامد.

تسریع در روند دموکراتیزه شدن اندونزی نیازمند آگاهی تک تک افراد از حق شهروندی خود بوده تا در یک جامعه باز بتوانند با دریافت اطلاعات مناسب و گزینه انتخاب مناسب در توسعه جامعه خود نقش داشته باشند.

مردم اندونزی چهارشنبه هفته جاری به پای صندوق های رای خواهند رفت تا ضمن شرکت در نخستین انتخابات سال جاری میلادی این کشور با در ذهن داشتن وعده های انتخاباتی نامزدها فردی را از دیدگاه خود انتخاب کنند که در کنار تامین منافع فردی جرات تلاش تحقق خواسته ای مردم این کشور را نیز داشته باشد.

این امر تنها گزینه ای است که مردم اندونزی را به رغم وعده های گوناگون امیدوارکننده به پای صندوق های رای خواهد کشاند تا شاید رای آنها بتواند در توسعه همه جانبه اندونزی سهم هر چند اندکی ایفا کند.

چالش ها و مشکلات اندونزی نیز به مانند مساحت جغرافیایی این کشور بزرگ و وسیع است. با این وجود ثروت های انسانی و طبیعی این کشور مسلمان نیز به اندازه ای است که بتواند آینده روشن برای اندونزی به ارمغان آورد.

اکنون بیش از 186 میلیون رای دهنده اندونزیایی که غرق در کارزار نامزدهای انتخاباتی هستند با نگاهی به تجربیات گذشته این کشور و همچنین امید به آینده، خود را برای انتخابات روز چهارشنبه آماده می کنند.

انتخابات اندونزی در 545 هزار و 778 حوزه انتخاباتی برگزار و مردم آرای خود را به صندوق ها می اندازند.

15 حزب اندونزی برای کسب کرسی های پارلمان این کشور در این دوره از انتخابات با هم رقابت می کنند.

در این دوره از انتخابات اندونزی 560 نماینده به عنوان شورای نمایندگان مردم، 132 عضو به عنوان شورای نمایندگان منطقه ای، دو هزار و 137 عضو به عنوان نمایندگان استانی و 17 هزار و 560 نماینده نیز در سطح مناطق از سوی مردم برگزیده می شوند.

آساق**د.م**1611
کد N203942

وبگردی