آفتاب

ابراز رضایت اردوغان از اجرای طرح های مشترک بین ترکیه و جمهوری آذربایجان

ابراز رضایت اردوغان از اجرای طرح های مشترک بین ترکیه و جمهوری آذربایجان

باکو- ایرنا- ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه در جریان دیدار روز جمعه خود از باکو گفت: سیاست، تنها عامل پیوند دهنده باکو و آنکارا نیست؛ بلکه در عین حال، طرح های مشترکی که دو کشور در منطقه به اجرا در می آورند، آنها را به یکدیگر پیوند داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ˈترندˈ آذربایجان، اردوغان با اشاره به روند افزایشی مبادلات تجاری بین ترکیه و جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرده است که اقدامات مشترک بین دو کشور هر روز در حال افزایش است.

وی با نام بردن از طرح ˈتاناپˈ به عنوان عظیم ترین طرح سرمایه گذاری شده از سوی جمهوری آذربایجان در ترکیه، تأکید کرد: جمهوری آذربایجان به معنای واقعی کلمه سرمایه گذاریهای عظیمی در ترکیه انجام داده است.

اردوغان از امکان گذاشته شدن سنگ بنای طرح تاناپ تا پایان سال میلادی جاری خبر داد و افزود: تحقق این طرح موجب تقویت هرچه بیشتر روابط جمهوری آذربایجان و ترکیه خواهد شد.

نخست وزیر ترکیه همچنین سطح همکاری های باکو و آنکارا در زمینه های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی را نشان دهنده اهمیت بالای روابط فی مابین دانست.

حجم تجارت ترکیه و جمهوری آذربایجان سالانه حدود 4.5 میلیارد دلار است و صادرات ترکیه به جمهوری آذربایجان در سال گذشته با 14.5 درصد افزایش به مرز سه میلیارد دلار رسید.

نخست وزیر ترکیه روز جمعه برای انجام دیداری یکروزه با همتای آذری خود به باکو سفر کرد.

خاورم**1206**1504
کد N203914

وبگردی