آفتاب

سازمان ملل از امحای 54 درصدی مواد شیمیایی سوریه خبر داد

سازمان ملل از امحای 54 درصدی مواد شیمیایی سوریه خبر داد

نیویورک، ایرنا- ˈزیگرید کاگ ˈ رییس کمیته مشترک سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی در سوریه اعلام کرد که تاکنون 54 درصد از مواد شیمیایی در سوریه امحا شده است.

به گزارش ایرنا، زیگرید کاگ اظهار داشت به دلیل مشکلات امنیتی عملیات امحای باقی مانده سلاح های شیمیایی درنقاط مختلف سوریه متوقف شده است.

فرهان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل هم در این باره گفت : در نشست امروز شورای امنیت زیگرید کاگ نماینده بان کی مون و مسئول هماهنگی عملیات امحای سلاح های شیمیایی در سوریه گزارشی از آخرین اقدامات برای امحا کامل سلاح های شیمیایی در سوریه به اعضا این شورا ارایه داد.

فرهان حق همچنین به نقل از دفتر هماهنگی امور انسانی در سوریه اعلام کرد که نهاد های این سازمان در ماه مارس موفق شده اند برخی از نیاز های اولیه را از طریق هوایی میان 335 هزار نفر از آوارگان سوری توزیع کنند.

به گفته سخنگوی دبیر کل سازمان ملل زیگرید کاگ در این گزارش همچنین یاد آور شده است با گسترش نا امنی ها در نقاط مختلف سوریه و بویژه در اطراف شهر دمشق خانواده های بسیاری ازمردم این کشور از سوتغذیه رنج می برند و از دسترسی به ابتدائی ترین نیازهای غذایی وبهداشتی محروم هستند.

کاگ اعلام کرده است که نهادهای سازمان ملل مستقر در سوریه درماه مارس موفق شده اند به نزدیک به سه میلیون کودک سوری واکسن فلج اطفال تزریق کنند.

اروپام 1908
کد N203867

وبگردی