آفتاب
آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

اروپایی‌ها نشان دادند نوکر و سرسپرده آمریکا هستند/ مردم اجازه تاسیس جاسوس خانه در تهران را نمی‌دهند

اروپایی‌ها نشان دادند نوکر و سرسپرده آمریکا هستند/ مردم اجازه تاسیس جاسوس خانه در تهران را نمی‌دهند

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه اروپایی ها درخواست تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران را داده اند، گفت: از سرنوشت جاسوسان آمریکا پند بگیرند زیرا دیگر مردم اجازه نمی دهند جاسوس خانه دیگری در ایران تاسیس شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه نماز جمعه این هفته با بیان اینکه انحراف از حق و عدل چیزی جز بدبختی و خواری نخواهد بود، افزود: انسان متقی هیچ گاه در زندگی به بن بست نمی خورد. باید از راهیان نور تجلیل شود و تشکر می کنم از آنها.  در ضمن لایحه امر به معروف و نهی از منکر در کمیسیون مجلس مطرح است و ان شاء الله این لایحه جامع و کامل شود و در مجلس تصویب شود تا امر به معروف و نهی از منکر به خوبی عمل شود.

وی در ادامه سخنان خود به ایراداتی از سفرهای عید نوروز پرداخت و گفت: سفر خوب است و اسلام هم این استفاده را مباح می داند اما گاهی انسان می شنود یک سلسله مشکلاتی در این سفرها پیش می آید. باید مسئولان، دولت و مجلس فکری کنند تا از این تعطیلات بهتر استفاده شود و طوری برنامه ریزی و تنظیم شود تا این ترافیک ها و رفت و آمدهای سنگین کمتر پیش بیاید.

موحدی کرمانی در مورد سوریه نیز تصریح کرد: تروریست ها در سوریه شکست می خورند و حکومت سوریه با آنها برخورد جدی دارد به طوری که مطلع شدیم 450 نفر از تروریست ها تسلیم شدند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز دلم می خواست در مورد فرهنگ و اقتصاد و شعار امسال بیشتر صحبت کنم ولی مجالی نیست، افزود: فقط سفارش می کنم آنچه را مقام معظم رهبری ابلاغ کردند، قوای سه گانه به نتیجه برسانند.

وی با اشاره به تصویب قطعنامه هیات پارلمانی اروپا گفت: مطلبی که بسیار شگفت انگیز است مسئله قطعنامه هیات پارلمانی اروپاست که در کمیته روابط خارجی تصویب شده است. اولا باید به اروپایی ها تسلیت بگویم زیرا که معلوم می شود آنها نوکر آمریکا و سرسپرده هستند و هر چه اربابانشان می گویند عمل می کنند.

موحدی کرمانی افزود: خیلی شرم آور است، یعنی بی حیایی و بی شرمی را به حد اعلا رسانده اند. چه توقعات عجیبی! چه ادعای عجیبی! در ایران حقوق بشر مراعات نمی شود؟ در ایران اگر کسی قاتل بود باید کشته شود. اینها را خلاف حقوق بشر می دانند یعنی انسانها هر چقدر دلشان خواست آدم بکشند و کسی با آنها کاری نداشته باشد.

وی با بیان اینکه آنها در انتخابات گفتند انتخابات ایران با استانداردهای بین المللی سازگاری ندارد، افزود: این سخنان عجیب است. آنها دستور می دهند فتنه گران باید آزاد شوند. به نظر من اروپایی ها دیگر آبرویی برای سران فتنه باقی نگذاشته اند، البته سران فتنه آبرویی نداشتند. با کمال پررویی می گویند احمد شهید عنصر استکبار وارد ایران شود و فتنه کند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: می گویند اگر سران اروپایی می آیند ایران باید همراه با ملاقات فتنه گران باشد در واقع رسما می گویند می خواهیم فتنه بکنیم و بجنگیم.

موحدی کرمانی با بیان اینکه اروپایی ها خواستار تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران هستند، اظهار داشت: پند بگیرید از جاسوسان آمریکایی، پند بگیرید از اتفاقی که برای جاسوسان آمریکایی افتاد و آن محل جاسوس خانه تعطیل شد. دیگر مردم اجازه نمی دهند جاسوس خانه دیگر در ایران تاسیس شود. البته دولت و مجلس به این یاوه گویی ها موضع گرفتند اما باید بیشتر موضع بگیرند.

وی ادامه داد: ما به آنها می گوییم موضع دولت و مجلس ایران را دیدید و شنیدید ولی موضع مردم را هم ببینید که در این هنگام نمازگزاران با شعار مرگ بر آمریکا به استقبال سخنان موحدی کرمانی رفتند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه این بدبخت ها انتظار دارند هم جنس بازی در ایران آزاد شود، افزود: این ملت ایران، این مردم هزاران شهید داده اند تا استقلال را به دست آورند ولی آنها با کمال پررویی می خواهند در همه امور کشور ما دخالت کنند. ما دین داریم و شما دینتان ملعبه دستتان است. ما متدین هستیم و شما به فکر عیاشی خود لذا اجازه نمی دهیم این دخالت زشت را انجام دهید.

وی با بیان اینکه دلمان می خواهد دولت محترم و هیات ایرانی موضع مردم را منعکس کند، افزود: تکبر در برخی مواقع عبادت است، تکبر در برابر زورگو. مردم ما مردمی هستند که روی مواضع خود محکم ایستاده اند.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه اوباما و خانم شرمن مدام تکرار می کنند که به ایران اعتماد نداریم، افزود: عجیب است جانا سخن از زبان ما می گویید. ملت ایران، دولت ایران و نظام ایران هزاران مرتبه به شما بی اعتمادتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توافقنامه ژنو اشاره کرد و گفت: این توافقنامه پخش شده و در دست افراد قرار گرفته، من جمله ای در این توافقنامه دیدم که شایسته است هیات ایرانی روی آن دقت کنند که ترجمه به فارسی آن این است: "تا در مورد همه چیز توافق نشود در مورد هیچ چیز توافق نمی شود" یعنی با این زیاده خواهی اینها یک بار حقوق بشر، یک بار موشک های بالستیک، یک بار حزب الله و البته ممکن است هیات اروپایی مسئله هم جنس بازی را مطرح کند. این جمله عجیبی است یا من نمی فهمم، یا من را متوجه کنید.

موحدی کرمانی در پایان گفت: آنها می گویند همه چیز قابل برگشت است شما هم به آنها بگویید ما هر چه بگوییم قابل برگشت است.

کد N203813

وبگردی