آفتاب

موحدی‌کرمانی: اجازه نمی‌دهیم کسی در امور داخلی ما دخالت کند و جاسوس‌خانه دیگری در ایران به وجود آید

موحدی‌کرمانی: اجازه نمی‌دهیم کسی در امور داخلی ما دخالت کند و جاسوس‌خانه دیگری در ایران به وجود آید

ایسنا نوشت:

امام جمعه موقت تهران ضمن محکوم کردن قطعنامه اخیر هیات پارلمانی اروپا از مجلس و دولت خواست اقدام قاطعی در این خصوص انجام دهند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به این قطعنامه گفت: اولا باید به خود اروپایی‌ها تسلیت بگویم که معلوم است شما کاملا نوکر آمریکا و سرسپرده او هستید. گویا خودتان استقلال ندارید و هر چه اربابتان بگوید انجام می‌دهید.

وی با شرم‌آور خواندن این قطعنامه افزود: این توهمات عجیبی است که در ایران حقوق بشر رعایت نمی‌شود. به چه دلیل؟ چون در ایران کسی که قاتل است باید کشته شود این را خلاف حقوق بشر می‌دانید. یعنی انسان‌ها هر چه خواستند بکشند و هر کسی حق ندارد مجازاتشان کند. قرآن می‌گوید اگر می‌خواهید جامعه‌ای زنده داشته باشید باید قصاص رعایت شود.

موحدی کرمانی با اشاره به جلسه هیات پارلمانی اروپا گفت: خوشبختانه یکی از حاضران در این جلسه گفت که در آمریکا هم قصاص وجود دارد و آمریکا هم محکوم شد.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: شما می‌گویید انتخابات جمهوری اسلامی با استانداردهای بین‌المللی سازگاری ندارد. کدام استاندارد است که ایران از آن تخلف کرده است؟ کمتر زورگویی کنید. آن‌ها توقع دارند سران فتنه آزاد شوند و آبرویی برای سران فتنه نگذاشتند البته آن‌ها آبرویی هم نداشتند.

وی افزود: آن‌ها با کمال پررویی دستور می‌دهند که احمد شهید که بلندگوی استکبار است باید وارد ایران شود. اگر ایران مجری این فرامین است باید به او تبریک گفت. می‌گویند سفرهای پارلمانی به ایران باید با اجازه دیدار با فتنه‌گران همراه باشد یعنی رسما می‌گویند می‌خواهیم در ایران فتنه کنیم و با حاکمیت بجنگیم.

موحدی کرمانی یادآور شد: آن‌ها می‌خواهند دفتر اتحادیه اروپا در تهران تاسیس شود. از جاسوس‌خانه آمریکا پند و عبرت بگیرند. این مردم اجازه نمی‌دهند جاسوس‌خانه دیگری در ایران به وجود آید. دولت و مجلس به این یاوه‌سرایی‌ها پاسخ دادند و در مقابل آن‌ها موضع گرفتند اما توقع این است که بیشتر موضع بگیرند.

وی با بیان این‌که «من می‌خواهم امروز موضع مردم را هم نشان بدهم» خطاب به حاضران در نماز جمعه گفت: این بدبخت‌ها انتظار دارند که اجازه دهیم همجنس بازی در ایران رایج شود.

بعد از این صحبت‌ها نمازگزاران با دادن شعار، مخالفت خود با این امر را نشان دادند.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: مردم هزاران شهید برای استقلال این مملکت از دست داده‌اند اما آن‌ها با کمال پررویی می‌خواهند در امور داخلی کشور ما دخالت کنند. ما اجازه نمی‌دهیم در امور داخلی ما دخالت کنید و حرف یاوه بزنید. البته دلمان می‌خواهد دولت موضع مردم را منعکس کند. باید بدانیم و دولت هم باید بداند که تکبر در بعضی مواقع عبادت محسوب می‌شود؛ تکبر در مقابل متکبر و زورگو عبادت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: قرآن می‌گوید دربرابر متکبران باید شدید بود و مردم ما چنین مردمی هستند که روی مواضعشان محکم ایستاده‌اند. اوباما و خانم شرمن خیلی سخن از این می‌کنند که به ایران اعتماد نداریم اگر شما به ایران اعتماد ندارید ملت ایران و نظام ایران هزار مرتبه بیشتر به شما اعتماد ندارد.

موحدی کرمانی در ادامه به ذکر جمله‌ای در توافقنامه اخیر پرداخت و گفت: شایسته است که وزارت امور خارجه روی این جمله دقت بیشتری کند. ترجمه فارسی این جمله این است که «تا در مورد همه چیز توافق نشود در مورد هیچ چیز توافق حاصل نمی‌شود». این جمله عجیبی است که باید به آن دقت شود. آن‌ها می‌گویند همه چیز قابل برگشت است حتی رفع تحریم‌ها. شما هم به آن‌ها می‌گویید هر چه می‌گویید قابل برگشت است.

به گزارش ایسنا آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از خطبه خود نمازگزاران را به تقوا دعوت کرد و از روز ۱۲ فروردین به عنوان ثبت عزت ایران و ذلت دشمن و نجات کشور از حلقوم آمریکا یاد کرد.

او همچنین شهادت آیت‌الله سیدمحمد صدر و خواهر ایشان و سالگرد رحلت آیت‌الله فاضل لنکرانی را تسلیت گفت.

خطیب نماز جمعه تهران از راهیان نور تجلیل و تشکر کرد و با اشاره به پیگیری لایحه امر به معروف و نهی از منکر در مجلس گفت: امیدورایم این لایحه هر چه زودتر جامع و کامل شده و در صحن مجلس تصویب شود تا این دو فریضه به صورت محکم در جامعه اجرا شود.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به عنوان اقتصاد و فرهنگ، قوای سه گانه را سفارش کرد تا با قاطعیت به آنچه رهبری ابلاغ کردند عمل کنند.

موحدی کرمانی در ادامه انتقادی نیز به سفرهای نوروزی داشت و گفت: سفر خوب است و در اسلام هم مجاز است اما گاهی مشکلاتی به وجود می‌آید. مثلا یک نفر می‌گفت ساعت ۹ شب از خانه بیرون رفتم تا به تنکابن برسم اما بعد از اذان صبح متوجه شدم ۲۰ کیلومتر بیشتر از کرج رد نشده‌ام و تصمیم گرفتم برگردم که ساعت ۹ صبح به خانه رسیدم.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: نمی‌دانم آیا می‌شود فکری کرد که از تعطیلات استفاده بهتری شود.

وی از مجلس و دولت خواست تعطیلات را طوری تنظیم کند که این مشکلات به وجود نیاید.

موحدی کرمانی در پایان تاکید کرد که تروریست‌ها در سوریه شکست می‌خورند و حکومت سوریه با آن‌ها برخوردی جدی می‌کند.

به گزارش ایسنا، موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه تهران نیز به ذکر خصوصیات جهادی حضرت فاطمه زهرا(س) و تقوای آن حضرت در مقابله با مسائلی که بعد از رحلت پیامبر(ص) پیش آمده بود اشاره کرد و گفت: اساس جهاد حضرت فاطمه(س) جهاد فرهنگی یعنی بیدار کردن و آگاه کردن مردم است.

 

45503

کد N203683

وبگردی