آفتاب

بازداشت 100 مظنون به اقدامات تروریستی در پاکستان

بازداشت 100 مظنون به اقدامات تروریستی در پاکستان

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان روز جمعه گزارش دادند: نیروهای امنیتی در عملیات ضد تروریستی در شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب این کشور ، 102 مظنون حملات تروریستی و قتل های هدفمند را بازداشت کردند.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از گزارش پلیس کراچی افزودند: این عملیات طی 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف این شهر صورت گرفته است.

نیروهای امنیتی پاکستان همچنین مقادیری سلاح و مواد مخدر از مخفیگاه برخی تروریست های بازداشت شده کشف و ضبط کردند.

دولت پاکستان از سال گذشته، عملیات برنامه ریزی شده ای را علیه گروه های تروریستی، افراط گرایان، عاملان قتل های هدفمند و آدم ربایان در شهر بندری کراچی مرکز ایالت سند آغاز کرده است.

ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان اخیرا در دیدار با مقام های ارشد دولت ایالتی سند و فرماندهان نیروهای پلیس تاکید کرد: عملیات ضدتروریستی در کراچی تا زمان برقراری کامل صلح و نابودی عاملان خشونت ها در این شهر ادامه خواهد داشت.

ˈمحمد ظهیرالاسلامˈ رییس سازمان اطلاعات پاکستان پیشتر در گزارشی درباره علل تداوم خشونت ها و فعالیت گروه های مسلح در کراچی گفته بود: بسیاری از احزاب سیاسی در ایالت سند در تشدید اوضاع نابسامان این شهر مقصر بوده و عوامل وابسته به این احزاب در اخاذی، درگیری و ربودن فعالان سیاسی و دیگر اعمال مجرمانه نقش دارند.

انفجار بمب، افزایش خشونت های فرقه ای و قتل های هدفمند در کراچی در ماه های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان پیشتر اعلام کرده بود: سال 2013 میلادی مرگبارترین سال برای مردم کراچی بوده و در طول این سال، سه هزار و 251 پاکستانی در جریان خشونت های سیاسی و قتل های هدفمند تروریستی به ویژه با انگیزه های فرقه ای کشته شدند.

اساق**ا.ر**1095**1566
کد N203664

وبگردی