آفتاب

زمان خداحافظی اشتون هم مشخص شد

زمان خداحافظی اشتون هم مشخص شد

اشتون در سخنرانی خود در پارلمان اروپا گفت که این آخرین فرصت برای وی برای شرکت در نشست پارلمان اروپا برای بررسی سیاست های خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا است.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست پارلمان اروپا گفت اواخر امسال فعالیت وی به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایان می یابد

اشتون در سخنرانی خود در پارلمان اروپا گفت این آخرین فرصت برای وی برای شرکت در نشست پارلمان اروپا برای بررسی سیاست های خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا خواهد بود زیرا اواخر امسال فعالیت وی به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایان می یابد.

اشتون تاکید کرد مسئولان اروپا سمت وی را در دورانی ترسیم و نقش های وی را در دورانی مشخص کرده اند که وضع اقتصادی اروپا بهتر از حالا بود.

وی گفت با این حال در حال حاضر اجزای اصلی و اساسی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا همگی در وضعیتی آماده و کارآمد قرار دارند و جانشین وی یک سرویس سیاست خارجی کارآمد خواهد داشت.

وی گفت دوره فعالیتش با دو رویداد بسیار مهم در همسایگی اروپا یعنی بهار عربی و تحولات اوکراین همراه بود. سیاست اتحادیه اروپا در قبال مناطق همسایه بیشتر مربوط به تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا و نیز متمرکز بر همسایگان شرقی یعنی کشورهای اقماری شوروی سابق بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد فعالیتش در این زمینه منجر به امضای توافقنامه میان کوزوو و صربستان و حرکت صربستان به سمت عضویت در اتحادیه اروپا همراه بود.

وی همچنین گفت نقض تمامیت ارضی اوکراین توسط روسیه غیرقابل قبول بود و اتحادیه اروپا انضمام کریمه توسط روسیه را نمی پذیرد.
کد N203614

وبگردی