آفتاب

شیلی وضعیت ˈهشدار بهداشتیˈ در منطقه شمالی خود اعلام کرد

شیلی وضعیت ˈهشدار بهداشتیˈ در منطقه شمالی خود اعلام کرد

مادرید- ایرنا- وزارت بهداشت و درمان شیلی تصمیم گرفت که در شهر ˈایکه کهˈ در سواحل شمالی کشور و یکی از مناطقی که پس از زمین لرزه 2/8 ریشتری سه شنبه شب به وقت محلی بیشترین خسارات را دیده ، وضعیت ˈهشدار بهداشتیˈ اعلام کند .

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، ˈالیا مولیناˈ وزیر بهداشت و درمان شیلی پنجشنبه شب ، ضمن اعلام این هشدار گفت که روز جمعه ، قانون مذکور را با هدف مقابله با کمبود سرویس ها و خدمات اولیه نظیر کمبود آب آشامیدنی و برق که دامنگیر بخشی از جمعیت این منطقه شده ، امضا خواهد کرد .

مولینا تصریح کرد که این قانون ، به سازمان ها و نهاد های بهداشتی و محلی اجازه خواهد داد تا که با سرعت بیشتر و موثرتر ، نسبت به نیازمندی هایی که در روزهای آینده مشخص خواهند شد ، واکنش نشان دهند .

در این راستا ، دولت شیلی به مردم منطقه توصیه کرد که از خریداری مواد غذایی در خیابان ها که از شرایط بهداشتی مطلوب بهره مند نباشند خود داری کنند .

بر اساس آمار مرکز ملی فوریت های شیلی ،پس از آسیب های وارد شده به دلیل زلزله مهیب سه شنبه شب ، نزدیک به 33 درصد مردم ایکه که و 56 درصد مردم ˈآریکاˈ ، هنوز دسترسی به آب آشامیدنی ندارند .

اروپام **1234**1566
کد N203610

وبگردی