آفتاب

زنگ خطر سیل جدید مهاجرت های غیرقانونی به ایتالیا نواخته شد

زنگ خطر سیل جدید مهاجرت های غیرقانونی به ایتالیا نواخته شد

رم - ایرنا - وزارت کشور ایتالیا با بخ صدا درآوردن زنگ خطر سیل جدید مهاجر های غیر قانونی اعلام کرد که حدود 600 هزار نفر در سواحل شمال آفریقا در انتظار مهاجرت به ایتالیا هستند.

به گزارش ایرنا، ˈآنجلینو آلفانوˈ وزیر کشور ایتالیا در حاشیه کنفرانسی در شهر پالرمو در جنوب این کشور ضمن بصدا درآوردن زنگ خطر سیل جدید مهاجرت های غیر قانونی گفت: از 300 تا 600 هزار مهاجر غیر قانونی در سواحل شمال آفریقا در انتظار مهاجرت به ایتالیا از مسیر دریای مدیترانه هستند.

وی افزود: ما به دفاع از مرزهایمان ادامه می دهیم اما این تنها یک مشکل ایتالیا نیست بلکه اروپا باید از مرزهایش دفاع کند در غیر اینصورت مساله مهاجرت های غیر قانونی حل نمی شود.

وی گفت: تنها در سه ماهه نخست سال 2014 میلادی حدود 11 هزار مهاجر وارد خاک ایتالیا شدند که خود هفت برابر شمار مهاجرت ها در سال 2013 است و هرچه تابستان نزدیک تر و شرایط جوی بهتر می شود ، شمار این مهاجرت ها نیز افزایش می یابد.

وزیر کشور ایتالیا افزود: اغلب این مهاجران سرنوشت خود را به دست قاچاقچیان مرگ،می سپارند، ما به مبارزه خود ادامه می دهیم تا اینکه اروپا از مرزهایش دفاع کند.

مرکز مطالعات ˈIDOSˈ ایتالیا نیز اخیرا اعلام کرد که شمار مهاجران خارجی مقیم این کشور به بیش از پنج میلیون و 200 هزار نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، بیش از 50 درصد از مهاجران خارجی در ایتالیا از اتباع کشورهای اتحادیه اروپا و عمدتا از کشور رومانی هستند و یک دهم درصد از اقیانوسیه، هشت درصد از آمریکا، بیش از 19 درصد از آسیا و بیش از 22 درصد از آفریقا هستند.

یک میلیون و 150 هزار مهاجر خارجی مقیم ایتالیا زیر هیجده سال سن داشته و 80 هزار نفر نوزاد هستند و از دو میلیون و 300 هزار مهاجر خارجی شاغل، حدود 478 هزار نفر کار آفرین بوده که حدود 7 میلیارد یورو ارزش افزوده تولید کرده اند.

اروپام ** 2171**1566
کد N203598

وبگردی