آفتاب
در جمع مبلغان شیعه در آمریکای لاتین

تولیت آستان شاهچراغ(ع): افتخار ما پیروی از دین عقلانیت و مساوات است

تولیت آستان شاهچراغ(ع): افتخار ما پیروی از دین عقلانیت و مساوات است

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: افتخار ما پیروان اهل بیت(ع) این است که پیرو آئینی هستیم که آئین عقلانیت، معنویت، عدالت و مساوات است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: افتخار ما پیروان اهل بیت(ع) این است که پیرو آئینی هستیم که آئین عقلانیت، معنویت، عدالت و مساوات است.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌ فارس، آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب در دیدار با جمعی از مبلغین مذهب تشیع کشورهای آمریکای لاتین، افزود: عقلانیت هم در مبانی اعتقادیمان هم در احکام و دستورات دینی و هم از لحاظ اخلاقی و روابط اجتماعی است.

دستغیب گفت: معنویت از آن جهت که آنچه این مکتب به ما عرضه کرده الگویی همه جانبه از پیامبر بزرگوار اسلام، اوصیای آنها، که اهل بیت(ع) و ائمه هدی است و قرآن کریم که این مسیر را که مسیر کمالات است به ما نشان داده است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با تاکید بر این‌که «عدالت هم با تدبر و دقت در آیات کریم قرآن مجید حاصل می‌شود» اضافه کرد: یک مسلمان دارای فضایل و کمالات دینی کسی است که هم عادل باشد هم در برقراری عدالت تلاش کند همانطور که در حکومت 5 سال امیرالمومنین و حضرت علی(ع) شاهد بودیم و این حکومت الگوی به تمام معنا برای همه اعصار و جوامع بشری است.

قائم مقام جامعه روحانیت شیراز با اعلام این‌که «مساوات و ضدیت با تعصبات و تبعیضات نژادی باید برای همگان باشد» گفت: متاسفانه در بعضی از کشورهایی که مدعی تمدن بشری هستند شاهد تبعیضات نژادی هستیم هر چند که به ظاهر مدعی هستند که رعایت حقوق بشر می‌کنند ولی در واقع عمل آنها به صورت ریشه‌ای با حقوق بشر مغایرت دارد. هم در حرکت‌ها و هم در سیاستشان.

دستغیب گفت: وظیفه ما این است که اسلام ناب محمدی(ص)، یعنی همان مکتب اهل بیت(ع) را خوب بشناسیم و خوب به آن عمل کنیم که موجبات جذب نفوس مستعد از هرگوشه و کنار جهان فراهم شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان یادآور شد: دشمنان اسلام که در حقیقت دشمن بشریت هستند و در رأس آنها استکبار جهانی و صهیونیسم، تلاش دارند که حقایق اسلام را به نحو دیگری به جهانیان نشان دهند.

وی اضافه کرد: دشمنان با حمایت از افراد گروه‌های تکفیری و وهابی که عاملان استعمار هستند، سعی در مخدوش کردن دین مبین اسلام دارند، در حالی که اینها نه تنها با شیعه و پیروان مکتب اهل بیت(ع)در ستیز هستند بلکه رفتار آنها با اسلام هم مغایرت دارد.

براساس این گزارش، مبلغان مذهبی از کشورهای کوبا، کلمبیا، برزیل، پرو، آرژانتین، آفریقای جنوبی، سودان، نیجریا، آذربایجان، و اندونزی به آستان مقدس حضرت احمدابن‌موسی شاهچراغ(ع) مشرف شدند.

این گروه به دعوت جامعة المصطفی شهر قم به شیراز سفر کردند این مبلغین مذهبی که بالغ بر40 نفر بودند در مراکز اسلامی کشورهای خود به فعالیت‌های مذهبی پرداخته و مسلمان شیعه هستند.

انتهای پیام

کد N203588

وبگردی