آفتاب

اعتراف کاخ سفید به حمایت مالی کنگره از یک سایت در کوبا

اعتراف کاخ سفید به حمایت مالی کنگره از یک سایت در کوبا

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که کنگره آمریکا هزینه‌های مالی ساخت و نگهداری یک شبکه اینترنتی محبوب در کوبا را تامین می‌کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،به نقل از پایگاه اینترنتی یورو نیوز، این شبکه اجتماعی به نام "زون زونئو" که کارکردی شبیه توییتر داشت، به مدت دو سال توسط کاربرهای کوبا مورد استفاده قرار گرفت.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه این برنامه بخشی از کمک مالی کنگره آمریکا برای حمایت از دسترسی آزاد کوبایی‌ها به اطلاعات است گفت: «اینگونه هزینه‌ها عمومی است و جنبه محرمانه ندارد. تخصیص بودجه برای این اقدام نیز در کنگره مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود.»

این در حالیست که سناتور پاتریک لیهای، رییس کمیسیون امور قضایی سنا ضمن ابراز بی‌اطلاعی از چنین برنامه‌ای، به شدت از آن انتقاد کرد و خواستار توضیح مقامات تصمیم گیرنده شد.

یکی از ساکنان هاوانا، پایتخت کوبا در واکنش به این خبر می گوید: «بر هیچکس در جهان پوشیده نیست که آنها دایما تلاش می کنند تا به کشور و دولت ما صدمه بزنند. چنین خبرهایی دیگر برای من تعجب آور نیست.»

به گزارش آسوشیتدپرس، این شبکه ابتدا از طریق ارایه اخبار ورزشی و هواشناسی اطلاعات کاربران را جمع آوری کرده و سپس به انتشار اخبار سیاسی می پرداخت.

انتهای پیام

کد N203584

وبگردی