آفتاب

جان کری با رئیس جمهوری الجزایر دیدار کرد

جان کری با رئیس جمهوری الجزایر دیدار کرد

خبرگزاری تسنیم:

رئیس جمهور الجزایر و وزیر خارجه آمریکا روز گذشته با یکدیگر دیدار و در خصوص راهکارهای ارتقای سطح همکاری های امنیتی رایزنی و گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دیدار عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر با جان کری وزیر خارجه آمریکا یکی از معدود دفعاتی است که بوتفلیقه پس از بیماری در انظار عمومی ظاهر شده است. بیماری طولانی وی شائبه و شایعاتی را در خصوص تصمیم او برای حضور مجدد در انتخابات ریاست جمهوری به وجود آورده بود.
بر اساس این گزارش الجزایر یکی از متحدان اصلی آمریکا در آفریقا برای مقابله با گروه های شبه نظامی به شمار می رود. بوتفلیقه در این دیدار از جان کری خواست تا همکاری های اطلاعاتی خود با الجزایر برای مقابله با گروه های شبه نظامی مسلح را ارتقا دهد.
تلویزیون دولتی الجزایر روز گذشته نیز تصاویری را از دیدار بوتفلیقه با امیر قطر منتشر و پخش کرده است. بوتفلیقه 77 ساله بیش از 15 سال است که قدرت را در الجزایر در اختیار دارد و به احتمال زیاد در انتخابات آتی بار دیگر به پیروزی خواهد رسید.
الجزایر یکی از عرضه کنندگان اصلی گاز به اروپا به شمار می رود. بوتفلیقه تقریبا مطمئن است از حمایت حزب جبهه آزادی ملی الجزایر برخوردار است.

4949

کد N203534

وبگردی