آفتاب
سودانی در گفتگو با مهر:

هرگز نتوانستیم در امر بانکداری انقلابی و اسلامی عمل کنیم / رسیدن به خودکفایی در کشور توسعه پایدار را به همراه دارد

هرگز نتوانستیم در امر بانکداری انقلابی و اسلامی عمل کنیم / رسیدن به خودکفایی در کشور توسعه پایدار را به همراه دارد

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقوله بانکداری هرگز نتوانستیم آرمانی، انقلابی و اسلامی عمل کنیم، گفت: باید اعتماد به مردم، سرمایه گذاران و نوآوران را تقویت و بین موسسات علمی و مراکز اقتصادی ارتباط قوی برقرار کنیم.

ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با بیان اینکه در سال 92 حماسه سیاسی با مشارکت فعال و دشمن‌شکن مردم در انتخابات ریاست جمهوری و نیز حضور پرشکوه در راهپیمایی 22 بهمن رقم خورد، گفت: این خلق حماسه معادلات جهانی را به نفع ایران تغییر داد، همه کسانی که چشم به ایران دوخته بودند فهمیدند که در این کشور بین ملت، رهبری و مسئولان انسجام و وحدت مثال زدنی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آنچه که انتظار می رفت بر تحقق حماسه رقم نخورد، افزود: در زمینه اقتصادی گام‌ها بسیار کند برداشته شد مردمی که در جهت توسعه تولید ملی و ساخت داخلی و سرمایه گذاری قصد مشارکت فعال داشتند به راحتی نتوانستند این میدان را بدست آورند.

این نماینده مجلس ادامه داد: مجلس در سالی که گذشت تمهیداتی را در جهت قانون‌گذاری و رفع چالش ها با رویکرد اصل 44 قانون اساسی اندیشید، در پایان سال مساله برون‌رفت از وابستگی بودجه کشور به درامدهای نفتی از طریق افزایش مالیات، شفاف سازی و تنظیم قانون مالیات از سوی مجلس مورد بحث قرار گرفت.

سودانی گفت: حمایت از تیم مذاکره‌کننده در توافقات ژنو، جلسات متعدد مجلس در تعامل با دولت، رای اعتماد به 15 وزیر از 18 وزیر معرفی شده، نگاه واقع‌بینانه به لوایح دولت و بررسی آن در کمیسیون و تصویب در صحن علنی از جمله گام هایی بود که در زمینه تحقق حماسه اقتصادی برداشته شد.

نماینده مردم اهواز افزود: در این بین دولت هم برای اعتلای کشور و ایجاد موقعیت مناسب برای رفع چالش های موجود و شکستن تحریم ها دیپلماسی فعالی را بکار بست، سفرهای رئیس جمهور به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز مناسبات تازه و خوبی را رقم خواهد زد. از سوی دیگر با وجود موضع‌گیری‌های خوب در جهت حفظ منافع ملی در بسیاری از موارد شفاف سازی و بیان استواری ملت بخصوص درباره زیاده خواهی و تمامیت طلبی کشورهای زورگو از سوی دولت امری ضروری است که مجلس نیز انتظار دارد از این طریق آرمان های انقلاب، استقلال و عزت ملت حفظ و ذره ای از آن عقب‌نشینی نشود.

نماینده مردم اهواز با اشاره به اینکه دشمنان آنقدر زیاده طلب هستند که هر روز بهانه تازه ای را علم می کنند، گفت: اینها به دنبال متوقف کردن حرکت کشور و انقلاب اسلامی هستند که به سرعت می‌رود تا به الگوی روشن جهان تبدیل شود.

سودانی با اشاره به ساز و کارهای افزایش تولید ملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: رسیدن به خودکفایی در کشور که توسعه پایدار را به همراه دارد، تنظیم روابط مالی و نگاه نوین به شیوه بانکداری، جراحی در مقوله صادرات و واردات و مساله حمل و نقل از جمله مواردی است که موجب تعالی و خودکفایی اقتصادی در کشور می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در مقوله بانکداری هرگز نتوانستیم آرمانی، انقلابی و اسلامی عمل کنیم، یادآور شد: باید اعتماد به مردم، سرمایه گذاران و نوآوران را تقویت و بین موسسات علمی و  مراکز اقتصادی ارتباط قوی برقرار کنیم.

وی با اشاره به ضرورت مبارزه با ویژه خواری و رانت خواری در کشور ادامه داد: باید فرصت طلبانی که از امکانات عمومی به نفع خود بهره برده و عموم را فدای مسائل شخصی و شرکتی خود می کنند به عنوان مفسد معرفی کنیم.

سودانی در پایان خاطر نشان کرد: باید در قالب تعامل با جهان ظرفیت ها و پتانسیل های خود را به دنیا معرفی کنیم.

کد N203410

وبگردی