آفتاب

شورای امنیت بهبود عملکرد صلحبانان در دارفور را خواستار شد

شورای امنیت بهبود عملکرد صلحبانان در دارفور را خواستار شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد در جهت حل چالش‌هایی که سودان در زمینه‌های امنیتی و سیاسی با آن روبروست، خواستار توسعه عملکرد هیأت بین‌المللی حافظان صلح در ناحیه دارفور این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای نسبت به وخامت شدید شرایط امنیتی در دارفور طی سال 2013 ابراز نگرانی کرد. در این سال درگیری‌ها بین دولت و گروه‌های مسلح شورشی و همچنین خشونت‌های بین قبیله‌ای در این کشور همچنان ادامه داشت.

شورای امنیت در بیانیه خود ضمن تمجید از تلاش‌های هیأت عملیات مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه آفریقا در دارفور که باعث ایجاد صلح و ثبات در این منطقه شده است، از چالش‌هایی که این تلاش‌ها با آن روبرو هستند خبر داد.

بر اساس این بیانیه کمبودهایی که ارتش و پلیس سودان با آن روبرو هستند تا حد زیادی توانایی، تاثیر و تحرک نیروهای امنیتی برای مقابله با حملات شورشیان را کاهش می‌دهد.

در همین راستا شورای امنیت از این هیات حافظان صلح خواست تا اقدامات پیشگیرانه بیشتری را اتخاذ کند.

شورای امنیت همچنین از اولویت‌های راهبردی جدید این هیات مبنی بر حفاظت از غیرنظامیان و تاسیساتی که کمک‌های بشردوستانه ارائه می‌دهند و همچنین میانجی‌گری بین دولت و گروه‌های شورشی مسلح در دارفور تمجید کرد.

ناحیه دارفور سودان از سال 2003 شاهد خشونت‌های گوناگون و درگیری ارتش این کشور با گروه‌های شورشی بوده است.

انتهای پیام

کد N203280

وبگردی