آفتاب

وین - تهران درمسیر توسعه روابط / وزیرخارجه اتریش در راه ایران

وین - تهران درمسیر توسعه روابط / وزیرخارجه اتریش در راه ایران

وین - ایرنا - یک روزنامه اتریشی روز جمعه از سفر ˈ سباستیان کورتسˈ وزیر امور خارجه این کشور به ایران در 26 آوریل ( 6 اردیبهشت ماه) خبر داد.

به گزارش ایرنا،روزنامه دی پرسه در این رابطه نوشت:کورتس که با 28 سال سن جوان ترین وزیر امورخارجه در جهان شناخته می شود و گفته شده برغم جوانی از نبوغ سیاسی بسیار بالایی برخوردار است که تصمیم دارد در چارچوب یک سفر دوره ای به خاورمیانه در تاریخ 26 آوریل ( 6 اردیبهشت) وارد تهران شده و در سفر سه روزه خود با مقام های این کشور از جمله محمد جواد ظریف همتای ایرانی اش دیدار کند.

این روزنامه اتریشی با بیان اینکه ایران به عنوان یکی از شرکای مهم تجاری اتریش در منطقه شناخته می شود، نوشت: سفر وزیر امور خارجه اتریش به تهران می تواند در توسعه و تعمیق روابط دو کشور بسیار تاثیر گذار بوده و نقش ویژه ای ایفا کند.

بر اساس این گزارش ، وزیرخارجه جوان اتریش برای نخستین بار در اوایل ماه فوریه و در شهر مونیخ آلمان برای ملاقات با رییس با تجربه دستگاه دیپلماسی ایران پیشقدم شد که به منظور شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به این شهر سفر کرده بود.

ظریف و کورتس در این ملاقات که در محل اقامت وزیر امور خارجه ایران در هتل بایریشه هوف مونیخ انجام شد بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه زمینه ها تاکید کردند و در همین دیدارها بود که وین با ابراز علاقه برای میزبانی مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 به عنوان محل برگزاری دور بعدی مذاکرات هسته ای بعد از دو دور برگزاری در ژنو انتخاب شد که روند این میزبانی ها همچنان ادامه داشته و هفته آینده نیز سومین مرحله از مذاکرات هسته ای طی روزهای 18 تا 20 فروردین ماه در وین برگزار خواهد شد.

دولتمردان اتریشی از جمله سیاستمداران اروپایی هستند که برای از سرگیری روابط با ایران پیشگام بوده و با گسترش فعالیت های خود در این راه از هر فرصتی برای تحقق این هدف بهره می جویند.

در این رابطه می توان به دیدار مهرماه سال گذشته هانس فیشر رییس جمهوری اتریش با حسن روحانی در داووس سوئیس اشاره کرد که تنها بعد از گذشت کمتر از سه ماه از انتخاب وی به عنوان رییس جمهوری ایران در حاشیه برگزاری مجمع جهانی اقتصاد در این شهر انجام شد.

رییس جمهور اتریش در این دیدار با استقبال از توسعه و تعمیق روابط دو کشور یادآور شده بود که وین در جهت مرتفع کردن مسائل موجود در روابط ایران با اتحادیه اروپا طی ۶ ماه آینده تلاش خواهد کرد.

در همین راستا،روز گذشته رسانه ها از تصمیم فیشر برای سفر به ایران خبر داده و به نقل از دفتر ریاست جمهوری،نوشتند که رییس جمهوری اتریش با پذیرش دعوت رسمی همتای ایرانی خود به این کشور سفر خواهد کرد و این برای نخستین بار است که پس از سال ها یکی از سران کشورهای اروپایی به تهران سفر می کند.

اروپام** 2051** 1701**1586
کد N203111

وبگردی