آفتاب

تلاش گسترده ترکیه برای عضویت غیر دائم در شورای امنیت سازمان ملل

تلاش گسترده ترکیه برای عضویت غیر دائم در شورای امنیت سازمان ملل

آنکارا- ایرنا - وزیر امور خارجه ترکیه با نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه آفریقا و کشورهای عضو حوزه کارائیب در مورد نامزدی ترکیه برای عضویت غیر دائم در شورای امنیت سازمان ملل متحد دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از تلویزیون دولتی ترکیه ، ˈ احمد داود اوغلوˈ وزیر امور خارجه ترکیه که برای جلب حمایت نمایندگان کشورهای مختلف از عضویت غیر دائم ترکیه در شورای امنیت سازمان ملل در دوره دو ساله 2015 و 2016 میلادی به نیویورک سفر کرده است در این دیدارها خواستار حمایت کشورهای آفریقایی و کشورهای حوزه کارائیب از عضویت غیر دائم ترکیه در شورای امنیت سازمان ملل شد.

داود اوغلو قرار است با نمایندگان برخی کشورهای حوزه پاسیفیک (اقیانوس آرام ) نیز دیدار می کند.

وزارت امور خارجه ترکیه پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود : وزیر امور خارجه ترکیه برای رایزنی با دبیرکل سازمان ملل به منظور نامزدی این کشور برای عضویت به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت عازم نیورک می شود.

ترکیه خود را نامزد عضویت غیر دائم شورای امنیت در سال های 2015- 2016 میلادی کرده است.

وزارت امور خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد که داوداوغلو در سفر به آمریکا در اجلاس عالی جامعه کارائیب موسوم به ˈکاریکومˈ در شهرهای ˈسنت وینسنت و گرنادینلرˈ شرکت خواهد کرد.

در این اجلاس، وزیر امور خارجه ترکیه ضمن تلاش برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی ترکیه با کشورهای حوزه کارائیب، در راستای پذیرش عضویت ترکیه در شورای امنیت سازمان ملل گفت وگو خواهد کرد.

خاورم ** 2010**230**1586
کد N203094

وبگردی