آفتاب

پلیس اندونزی برای تامین امنیت انتخابات نیروی ویژه تشکیل داد

پلیس اندونزی برای تامین امنیت انتخابات نیروی ویژه تشکیل داد

کوالالامپور – ایرنا – پلیس اندونزی با تشکیل نیروی ویژه خود را برای تامین امنیت انتخابات مجلس این کشور که چهارشنبه آینده برگزار می شود، آماده کرد.

به گزارش ایرنا، ˈهری پراستوئوˈ فرمانده پلیس اندونزی روز جمعه به رادیو ملی این کشور گفت: نیروهای ویژه پلیس در بخش ها و زیر مجموعه های مرتبط با حوزه های انتخاباتی تشکیل شده اند.

وی افزود: تمرکز نیروی ویژه پلیس اندونزی برای امنیت انتخابات در مناطق آسیب پذیر از جمله آچه، پاپوا، مالوکو و پوزو است.

استان آچه در هفته های گذشته شاهد خشونت های انتخابات بود که در یکی از موارد آن روز دوشنبه هفته جاری سه نفر بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست دادند.

تحقیقات اولیه پلیس اندونزی نشان می دهد این حادثه به طور مستقیم به انتخابات این کشور مرتبط است.

سه حزب از 15 حزب شرکت کننده در این دوره از انتخابات مجلس اندونزی از استان آچه هستند.

این مقام ارشد پلیس اندونزی تصریح کرد نقاط امن و همچنین نقاط آسیب پذیر شناسایی و اقدامات لازم برای هر یک در نظر گرفته شده است.

وی وظیفه پلیس را تحقیق و شناسایی عواملی که ممکن است روند انتخابات این کشور را با مشکل مواجه کنند و همچنین رسیدگی به آنها عنوان کرد.

پلیس اندونزی در حال حاضر 253 هزار و 35 نیروی خود را به منظور تامین امنیت انتخابات به کار گرفته است.

علاوه بر پلیس اندونزی 23 هزار و 450 کارمند ارتش و یک میلیون و 91 هزار و 556 نفر از نیروهای امنیتی شهری به منظور حفظ امنیت انتخابات به کار گرفته شده اند.

در این دوره از انتخابات اندونزی 186 میلیون و 172 هزار و 508 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که آرای خود را در 545 هزار و 778 حوزه انتخاباتی به صندوق ها می اندازند.

نیروهای تامین امنیت انتخابات اندونزی از 10 اسفند سال 92 تا 28 مهرماه که زمان آغاز به کار رییس جمهوری جدید این کشور است در مجموع 224 روز تامین امنیت انتخابات این کشور را برعهده خواهند داشت.

آساق**د.م**1611
کد N203092

وبگردی