آفتاب

پل هوایی از اردن به ترکیه برای انتقال تروریست ها/ جبهه جنوب درشمال گشوده شد

پل هوایی از اردن به ترکیه برای انتقال تروریست ها/ جبهه جنوب درشمال گشوده شد

بیروت - ایرنا - روزنامه لبنانی « الاخبار» روز جمعه نوشت که پلی هوایی از اردن به ترکیه برای انتقال تروریست هایی که « مجاهدین » خوانده می شوند و در جنگ ریف شمالی لاذقیه ( کسب و اطراف آن) شرکت دارند، برقرار شده است.

به گزارش ایرنا، الاخبار با بیان اینکه علاوه بر ترکیه کم کم نقش دیگر کشورهایی که به تروریست های شرکت کننده در نبرد ریف شمالی لاذقیه کمک می کنند ، فاش می شود، افزود: تروریست هایی که قبلا در داخل خاک اردن آموزش دیده اند، با برقراری این پل هوایی به ترکیه منتقل می شوند.

الاخبار با بیان اینکه به نظر می رسد « جبهه جنوب در شمال گشوده شده است» ، اضافه کرد: اطلاعات زیادی حکایت از نقش فعال اردن و رو به افزایش آن درنبرد کسب و اطراف آن دارد.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: اطلاعات نشان می دهد که صدها تروریست از فرودگاه مارکا در امان به فرودگاه انطاکیه در استان اسکندرون منتقل شده اسند و یک منبع سوری مخالف تاکید کرده که بیش از یک هزار نفر در سه روز گذشته منتقل شده تا فورا وارد نبردهای شدید در ریف شمالی لاذقیه شوند و منابع اردنی هم این اطلاعات را تایید کرده اند.

براساس گزارش الاخبار در میان این تروریست ها اتباع کشورهای مختلف از جمله سعودی ، اردنی و سوری وجود دارد و بخشی از آنها آموزش های نظامی گسترده ای را در اردوگاه های نظامی در منطقه « الرصیفه» در شمال امان دیده اند.

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه « آموزش این تروریست ها زیر نظر مستقیم آمریکا و انتقال آنها بدون اطلاع دستگاه امنیتی اردن ممکن نبوده است»، نوشت: بعداز مدت ها تبلیغ برای گشودن جبهه جنوب از خاک اردن، طرح جایگزین جبهه شمال ( شاید از اول همین طرح مد نظر بوده است) انتخاب شد تا اردن که تحمل همچنین نبردهایی از توان آن خارج بود، از پیامدها جنگ رها شود.

« تروریست هایی که از اردن وارد ترکیه می شوند بلافاصله به تروریست های مستقر در ترکیه که اغلب آنها چچنی و دارای سابقه شرکت در جنگ ها هستند ، می پیوندند و از آنجا عازم نبردهای کسب واطراف آن می شوند و به همین دلیل شاهد تغییرات سریع و پیوسته در این نبردها و دست به دست شدن مناطق درگیری ها بین تروریست ها و ارتش سوریه هستیم».

الاخبار با تاکید به اینکه تاکنون و برغم انتقال گسترده تروریست ها آنها نتوانسته اند بطور قطعی هیچیک از اهداف تعیین شده را تحقق بخشند، خاطرنشان کرد که در یک روز بارها برخی مناطق دست به دست می شوند و در راس آنها نقطه راهبردی 45 قرار دارد.

این روزنامه لبنانی « تعلل ارتش سوریه در 24 ساعت اول نبرد کسب و اطراف آن را عامل گسترش دامنه و استمرار آن »دانست و درعین حال نوشت که علاوه بر پل هوایی از اردن به ترکیه ، تروریست ها مجبور شده اند برای تقویت مواضع خود نیروهایشان را از حلب به ریف شمالی لاذقیه منتقل کنند.

الاخبار افزود :تروریست ها بر روی دو محور قسطل معاف و البدروسیه متمرکز شده اند ، زیرا محور اول منفذ برای ورود به کسب و محور دوم تنها منفذ برای رسیدن به السمره و تشالما هستند و برای حفظ این محورها از خطوط عقبی مبادرت به شلیک موشک های گراد می کنند تا مانع پیشروی نیروهای ارتش سوریه شوند.

در خلال درگیری ها « احمد مزین» معروف به « ابوصفیه المصری» فرمانده نظامی حرکت شام الاسلام به هلاکت رسیده است.

« شامگاه پنجشنبه تروریست ها باردیگر تلاش کردند که به نقطه راهبردی 45 سیطره پیدا کنند و اکنون درگیری های شدید در جبل النسر ، السوده ، بیت شروق و الخضره ادامه دارد».

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: همزمان گروه های تروریستی تکفیری « جبهه النصره » و « جبهه الاسلامیه» نبرد« صدی الانفال » را با هدف آنچه « آزادی کردن مابقی خان شیخون» می خوانند، شروع کرده اند و آن را بخشی از « نبرد انفال» می خوانند.

الاخباردرهمین حال به نقل از یک منبع نظامی سوری تاکید کرد که نیروهای ارتش سوریه موفق شده اند تا جلوی اقدامات تروریست ها را در خان شیخون بگیرند و ادعاهای آنها در خصوص کسب پیروزی ، توهمی بیش نیست.



** پیشرفت ارتش سوریه در ریف شرقی حلب

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد که ارتش سوریه دیروز سیطره کامل خود بر تل الطعانه در ریف شرقی حلب را قطعی کرد که به تبع آن سیطره کاملی بر شهرک الطعانه نزدیک شهر صنعتی در الشیخ نجار پیدا کرده است.

ارتش سوریه همچنین با توپخانه تل الشیخ یوسف را که به محل تجمع تروریست ها در اطراف زندان مرکزی حلب تبدیل شده است ، زیر آتش شدید گرفت و خبرها حاکی از شروع یک عملیات برای شکستن کامل محاصره این زندان است.

در منطقه سالن های صنعتی در منطقه اللیرمون درگیری های سختی جریان دارد و در خلال این درگیری ها « ابو مهند الشیشانی» فرمانده عملیات گروه تروریستی « جیش المهاجرین و الانصار» که همچنین دارای منصب جانشین امیر نظامی بود، به هلاکت رسیده است.

ابو مهند الشیشانی در جنگ های اول و دوم چچن شرکت داشته و سپس راهی سرزمین شام شده است.

منابع تروریست ها فاش کرده اند که گروه تکفیری جبهه النصره 8 تن از عناصر خود را به اتهام جاسوسی برای گروه ترورستی تکفیری داعش در منطقه اعزاز ریف شمالی حلب اعدام کرده است.

خاورم ** 1324
کد N202929

وبگردی