آفتاب

حماس: مذاکرات سازش شکست خود را به اثبات رساند

حماس: مذاکرات سازش شکست خود را به اثبات رساند

نماینده جنبش حماس در بیروت گفت که ملت فلسطین در داخل و خارج هرگز از حقوق خود در زمینه آزاد سازی و بازگشت چشم پوشی نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی برکه،نماینده جنبش حماس در لبنان افزود: این ملت از سال 1917 به مقابله با استعمارگران انگلیس برخاست و پس از آن یعنی از سال 1948 در برابر اشغالگران صهیونیست سینه سپر کرد، با توجه به این مساله امکان ندارد این ملت سلاح مبارزه را بر زمین بگذارد و از مقاومت چشم پوشی کند؛ به ویژه اینکه ناکامی و بیهوده بودن گزینه سازش در زمینه احقاق حقوق برای همگان ثابت شده است.

وی افزود: دشمن صهیونیستی از روند سازش و مذاکرات در جهت تثبیت اشغالگری و شهرک سازی و یهودی سازی قدس استفاده کرد.

وی این اظهارات را در جریان سخنرانی در مراسمی که بنا به دعوت حماس و به مناسبت "روز زمین و هفته شهدا" در تالار داود العلی واقع در منطقه وادی الزینه استان جبل لبنان برگزار شده بود، عنوان کرد.

در این مراسم شماری از نمایندگان احزاب لبنان و گروه های فلسطینی و نهادهای این منطقه حضور داشتند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، برکه از درخواست محمود عباس مبنی بر پیوستن کشور فلسطین به نهادهای سازمان ملل استقبال کرد و از او خواست تا در برابر فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی مقاومت کند و به مذاکرات با طرف اسرائیلی پایان بخشد.

نماینده حماس در لبنان تاکید کرد که اولویت امروز سامان بخشیدن به اوضاع داخلی فلسطین و ترمیم شکاف داخلی و برقراری آشتی ملی مبتنی بر راهبرد یکپارچه و مقاومت و پایبندی به حقوق و اصول و آرمان های ملی است.

برکه ضمن تمجید از ایثارگری ها و رشادت های شهدای قهرمان در دهمین سالروز شهادت شیخ احمد یاسین، بار دیگر با روح پرفتوح شهدا عهد و پیمان بست که تا زمان تحقق اهداف ملت فلسطین در زمینه آزادی و بازگشت و استقلال به راه مبارزه و مقاومت ادامه دهد.

وی ضمن اشاره به اوضاع فلسطینیان در لبنان از طرح گروه ها و جریان های ملی و اسلامی فلسطین در اردوگاه عین الحلوه تمجید کرد.

نماینده حماس در لبنان تصرح کرد: این طرح، نخستین اقدام برای سامان بخشیدن به اوضاع فلسطینیان در لبنان و دور نگه داشتن اردوگاه ها از کشمکش های داخلی به شمار می رود.

وی دولت لبنان را به موافقت با درخواست گروه های فلسطینی مبنی بر انجام گفت و گوی فلسطینی لبنانی برای بررسی مشکلات سیاسی و انسانی و اجتماعی و امنیتی و حقوقی فلسطینیان در لبنان بر اساس احترام به حاکمیت لبنان و حمایت از حق بازگشت و تامین یک زندگی آبرومندانه برای آوارگان فلسطینی در لبنان فراخواند.

انتهای پیام

کد N202908

وبگردی