آفتاب

گردشگران چینی، مالزی را ترک می کنند

گردشگران چینی، مالزی را ترک می کنند

پکن - ایرنا - چین اعلام کرد که به دنبال گروگان گرفتن یک زن گردشگر این کشور در ایالت صباح مالزی توسط گروه تروریستی ابوسیاف، گردشگران چینی مالزی را ترک می کنند.

به گزارش ایرنا، یک زن چینی به همراه یک فیلیپینی چهارشنبه شب در این ایالت مالزی ربوده شد. چین و مالزی احتمال دادند این اقدام توسط شورشیان ابوسیاف که در جنوب فیلیپین فعال هستند و اقدام به آدم ربایی و باج گیری می کنند، انجام شده باشد.

این اتفاقات در حالی روی می دهد که پکن و کوالالامپور طی سه هفته اخیر به دلیل ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 که بیش از 150 مسافر آن چینی بودند یکدیگر را متهم می کردند و روابط چین و فیلیپین نیز به دلیل منازعات ارضی اخیر دو کشور تیره شده است.

روزنامه چاینا دیلی چین روز جمعه نوشت: چینی ها قصد دارند مالزی را ترک کنند. به گروگان گرفته شدن یک زن اهل شانگهای در مالزی و حمله نیروهای مسلح به هتل، آنها را ترسانده است.

این زن 29 ساله چینی به همراه یکی از خدمه هتل ربوده شده است.

پلیس مالزی احتمال داد کسانی در این هتل با ربایندگان همکاری داشته اند و شش فرد مسلحی که به هتل ایالت صباح حمله کردند با برنامه قبلی این کار را صورت داده اند و فرد یا افرادی اطلاعات را در اختیار آنها قرار داده اند.

پلیس همچنین اعلام کرد که نیروهای مسلح ناشناس که این آدم رابیی را انجام داده اند از این منطقه خارج شده اند.

مرکز خدمات مسافرتی جینشونگ در شهر تیانجین چین اعلام کرد که این حادثه ضربه بزرگی بر بخش گردشگری مالزی وارد خواهد کرد.

این مرکز خاطر نشان کرد که چینی ها دیگر به سمت مالزی نمی روند. آنها قبل از این به دلیل گمشدن هواپیمای بویینگ 777 مالزیایی که از 239 مسافر آن 154 نفر چینی بودند از سفر به مالزی خودداری کرده اند.

آمار نشان می دهد که نزدیک به 800 هزار نفر چینی سفر به مالزی را لغو خواهند کرد که این می تواند بیش از یک میلیارد دلار خسارت به گردشگری مالزی وارد کند.

رسانه های مالزی امروز گزارش کردند که آدم ربایی احتمالا با هدف تخریب روابط چین و مالزی صورت گرفته است.

هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین از مالزی خواسته است تمام تلاش خود را برای نجات فرد ربوده شده بکار گیرد.

روزنامه استار مالزی گزارش کرد که ربایندگان احتمالا به سمت جزیره تاوی تاوی در جنوب فیلیپین رفته اند.

سال گذشته میلادی یک میلیون و 790 هزار چینی به مالزی سفر کردند. دولت چین به گردشگران توصیه کرده است از رفتن به مناطق دورافتاده مالزی خودداری کنند.

آساق ** 2100 ** 1611
کد N202893

وبگردی