آفتاب

حضور 700 سرباز از 13 کشور در مانور نظامی ناتو در بلغارستان

حضور 700 سرباز از 13 کشور در مانور نظامی ناتو در بلغارستان

بلگراد- ایرنا- در مانور نظامی ناتو که اکنون در بلغارستان با نام ˈنگهبان شمشیرˈ در حال انجام است، بیش از 700 سرباز از 13 کشور عضو آن و کشورهای هم پیمان این سازمان حضور دارند.

به گزارش ایرنا از منایع خبری، در این مانور نظامی که از حدود 10 روز پیش آغاز شده است، 16 افسر اوکراینی اعزامی از کی یف نیز حضور دارند.

این مانور برای سال 2013 میلادی برنامه ریزی شده بود اما اکنون به دلیل تنش شدید بین شرق و غرب در نتیجه پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه، در فاصله چند صد کیلومتری محل مناقشه (شبه جزیره کریمه) در دریای سیاه در حال برگزاری است.

بنا به این گزارش، ˈریچارد لونگوˈ قائم مقام فرمانده ارتش آمریکا در اروپا با بیان اینکه برگزاری این مانور در بلغارستان جنبه صلح آمیز و بشر دوستانه دارد، گفت: این تمرینات نظامی سبب ثبات بیشتر این منطقه از جهان می شود که از نظر جغرافیای سیاسی مهم است.

آمریکا همراه با نیروهای اوکراینی و 700 سرباز از 13 کشور عضو ناتو و یا کشورهای هم پیمان با این سازمان نظامی، مانوری را به مدت دو هفته در منطقه ˈنووسلوˈ بلغارستان آغاز کرده است.

براساس اعلام منابع خبری، در این مانور سربازانی از کشورهای آمریکا، اوکراین، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلژیک، بلغارستان، گرجستان، مولداوی، لهستان، رومانی، صربستان و ترکیه شرکت دارند.

اروپام**2061** 2023
کد N202761

وبگردی