آفتاب

تاکید آمریکا و الجزایر بر همکاری در مقابله با تروریسم

تاکید آمریکا و الجزایر بر همکاری در مقابله با تروریسم

تهران-ایرنا- همزمان با سفر وزیر امور خارجه آمریکا به الجزایر، آمریکا و الجزایر روز پنج شنبه توافق کردند که در راستای مقابله با تروریسم با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اولین سفر ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا به الجزایر محسوب می شود.

در همین حال ˈرمطان العمامرهˈ وزیر خارجه الجزایر نیز در آغاز مذاکرات استراتژیک میان دو کشور خاطر نشان کرد: الجزایر بهای سنگینی در مواجهه با تروریسم پرداخت کرده و این کشور در برابر این مصیبت تسلیم نخواهد شد.

این مقام ارشد الجزایری عنوان کرد: تروریسم حد و مرزی ندارد و تمامی کشورها را هدف قرار می دهد.

از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی، منطقه صحرا در قاره آفریقا با موجی از فعالیت های تروریستی روبرو بوده است. این در حالی است که کشور الجزایر نیز با حضور تروریست ها در این کشور روبرو شده است.

از جمله دیگر کشورهای آفریقایی که با تروریسم روبرو بوده اند می توان به نیجر و تونس نیز اشاره کرد.

وزیر خارجه الجزایر خاطر نشان کرد: کشورش متعهد به همکاری با تمامی شرکایش در راستای مقابله با تروریسم است تا این پدیده ریشه کن شود. یکی از نگرانی های مهم الجزایر اوضاع در منطقه ساحل است، جایی که تروریسم، قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و اشکال دیگر اقدامات غیرقانونی در این منطقه مشاهده شده است. این موضوع ثبات و زندگی عادی مردم این منطقه را تهدید می کند.

جان کری نیز گفت: این مقطع زمانی است که صلح و آزادی از هر زمان دیگری با تهدید های پیچیده تر مواجه بوده است.

وی گفت که یکی از راههای مقابله با تروریسم کمک به اشتغال زایی، ایجاد سیستم های آموزشی بهتر و تضمین ثبات در زندگی مردم است.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که آمریکا می خواهد با الجزایر به عنوان شریکش یک روابط مستحکم و قوی ایجاد کند تا بدین ترتیب در مرز این کشور امنیت کامل برقرار شود.

وزیر خارجه آمریکا در این دیدار هیچگونه اشاره ای به حمایت آمریکا و کشورهای غربی از تروریست های در حال جنگ در سوریه نکرد.

مترجمام**9234**1275
کد N202676

وبگردی