آفتاب

شاید خانم سوچی نیاز به سمعک دارند ؟!

شاید خانم سوچی نیاز به سمعک دارند ؟!

با کمی تامل به راحتی می توان دریافت که حقوق بشر اصطلاحی که از چپ و راست هر روز به گوشهایمان می رسد ، در راستای حفظ انواع بشر از نوع غیر مسلمان است . چراکه هیچ مقام مسئول و کشور غیر مسلمانی هیچ گونه محکومیتی را برای صد ها هزار کشته و آواره مسلمان در جای جای کره خاکی اعلام نمی کنند . ولی خدا نکند یک غیر مسلمان علی الخصوص از نوع چشم رنگی یا مو رنگی گوشه ناخنش خراشیده شود ! چه ها که نمی کنند و چه ها که نمی شنویم !!!

در اقدامی بی سابقه در طول تاریخ بشر در دوره به اصطلاح مدرن که اتفاقا با همفکری و سرمایه گذاری برخی کشور های غربی و مبتکران واژه " حقوق بشر " در کشور میانمار در حال انجام است ، مقرر شده حدود یک میلیون مسلمان این کشور در سرشماری ملی شرکت نکنند و یا اگر مایل به شرکت هستند خود را مهاجر بنگالی معرفی نمایند . البته بعد از آن همه کشتار و آدم سوزی و جنایت که در یکسال گذشته از سوی بودائیان افراطی بر مسلمانان رفت ، شاید این اقدام را بتوان بسیار انسانی تلقی نمود !!!

آنچه از همه چیز بیشتر تهوع آور است ، تعریف لغت " بشر" در فرهنگ نامه های کشور هایی است که به هر طریق ممکن خواستار کاهش شمار مسلمانان در اقصی نقاط جهان هستند . که با کمی تامل می توان دریافت که هر جا بشری از جنس مسلمان در حال نابودی است همه غیر مسلمانان به آن راضی شده و در اقداماتی مشابه نهایتا مرحمت کرده و سکوت می کنند . و بشر یعنی اول مسلمان نبودن بعد شکل آدم بودن !

کشتار فلسطینیان توسط  صهیونیست ها  -  قتل عام مردم مسلمان سوریه و لبنان به دست بی دینان سلفی - آزار و کشتار شیعیان بحرین توسط وهابیون حاکم - پاکسازی نژادی آنچه در آفریقای مرکزی توسط مسیحیان تند رو در حال وقوع است - کشتار هزاران نفر در افغانستان توسط طالبان و نیروهای ناتو - گرفتاری آنچه در جنوب شبه جزیره عربستان سالهاست گریبانگیر منطقه است و جنایات سپاه به اصطلاح صحابه در پاکستان و هر آنچه در عراق سالهاست موجب مرگ و آوارگی و تجاوز و ... است ، همگی در سکوت معنادار رسانه ای و با حمایت همه جانبه غرب و پیروان مکاتب غربی در حال انجام اشت و اتفاقا رشد روز افزون هم دارند .

بیش از یک هزار سال از سکونت مسلمانان در غرب میانمار گذشته و حالا در سرشماری باید خود را غیر بومی و مهاجر تلقی کنند . این زور و ظلم قطعا در تاریخ ماندگار خواهد بود ، هر چند در یک قدمی برنده جایزه صلح نوبل ( خانم سوچی ) در حال رویداد است . و ما خواستار شنیدن پاسخ این خانم را برای سئوالی کاملا کودکانه هستیم ،  که آیا اینان که از اولین حقوق انسانی خود مثل ازدواج و بهداشت و ... در کشور خودشان محروم هستند ، انسان نیستند و مستحق داشتن حداقل حق حیات نیز نمی باشند ؟! آیا چنین سکوت هایی باعث امتیاز آوری شما برای تصاحب جایزه به اصطلاح صلح و بشر دوستی نیست ؟! آیا بشر در کنوانسیون حقوق بشر سازمان ملل اینگونه تعریف شده ؟ آن حداقل هایی که خرد جمعی انسانهای متمدن 70 سال قبل به آن رای دادند و خواستار جهان شمول شدنش بودند ، اینگونه بود ؟

تکلیف ما که ایمان و اعتقاد به ساحت مقدس منجی عالم بشریت داریم با ثبات قدم در این راه و امید به آینده روشن است ، چه باشیم چه نباشیم ، می دانیم وعده خداوند سبحان محقق و بدون تخلف انجام خواهد یافت . اما وظیفه ما حکم می کند هرگز با سکوت خود ، تاییدی بر آنچه رخ می دهد نباشیم .

 

 

کد N202674

وبگردی