آفتاب

لاوروف از ناتو درباره استقرار نیروهای بیشتر در شرق اروپا توضیح خواست

لاوروف از ناتو درباره استقرار نیروهای بیشتر در شرق اروپا توضیح خواست

وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) در یک کنفرانس خبری عنوان کرد که کرملین انتظار دارد ناتو به توافقات دوجانبه با روسیه احترام بگذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از صدای روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری عنوان کرد که روسیه خواستار توضیح ناتو در خصوص استقرار نیروهای بیشتر در کشورهای شرق اروپا است.

وی در این خصوص اظهار داشت: روابط روسیه و ناتو بر قواعدی مشخص استوار است و هیچ یک از دو طرف حق ندارند نیروهای بیشتری در کشورهای اروپای شرقی مستقر کنند.

لاوروف همچنین با بیان این که دولت موقت کی‌یف و حامیان غربی‌اش به دنبال بزرگنمایی رزمایش‌های نظامی روسیه در ناحیه روستف هستند عنوان کرد که کرملین هیچ محدودیتی برای برگزاری مانورهای نظامی در خاک روسیه ندارد و نیروهای مستقر در روستف نیز پس از پایان رزمایش‌هایشان، به پایگاه‌های خود بازخواهند گشت.

لاوروف همچنین ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت همه مناطق و نیروهای سیاسی اوکراین در اصلاحات این کشور تصریح کرد که این روند باید جامع باشد تا به عادی سازی اوکراین پس از ماه‌ها بحران کمک کند.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، پس از خروج نخستین گردان از ارتش روسیه، چندین واحد نظامی دیگر روس به زودی مرز اوکراین را ترک خواهند کرد.

وی در عین حال خاطر نشان کرد، محدودیتی در خصوص تردد نیروهای روس در خاک روسیه وجود ندارد.

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی خبری پس از دیداری با همتای قزاق خود اعلام کرد: یگان‌های دیگری نیز پس از اجرای وظایفی که برعهده آنان گذاشته شده است

به محل استقرار دائم خود بازخواهند گشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفته بود نخستین گردان پیش از این مرز اوکراین را ترک کرد و به منطقه سامارا در بخش شرقی که محل استقرار این گردان است، بازگشت.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: در خصوص آنچه به تردد نیروها در خاک فدراسیون روس مربوط می شود، محدودیتی وجود ندارد و شرکای غربی ما اذعان می کنند که از دیدگاه حقوقی، مشکلی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، او همچنین از ناوهای آمریکایی حاضر در دریای سیاه خواست تا به کنوانسیون مونترو که مدت حضور مجاز ناوها را در این منطقه تنظیم می‌کند احترام بگذارند.

انتهای پیام

کد N202615

وبگردی