آفتاب

هشدار صندوق بین المللی پول درباره بحران اوکراین

هشدار صندوق بین المللی پول درباره بحران اوکراین

تهران- ایرنا- ˈکریستین لاگاردˈ رییس صندوق بین المللی پول با انتشار بیانیه ای در واشنگتن اعلام کرد: چنانچه بحران اوکراین بزودی و به درستی حل وفصل نشود، می تواند تاثیرات بسیار منفی بر اقتصاد جهان داشته باشد.

رییس صندوق بین المللی پول افزود: بحران اوکراین موجب تشدید تنش های سیاسی و نظامی در حوزه ژئوپلتیک شده که عملا اقتصاد جهانی را مورد تهدید جدی قرار داده است.

به نوشته روزنامه ˈدیلی تلگرافˈ، اوکراین که توافق اولیه صندوق بین المللی پول را برای دریافت کمک مالی بدست آورده در آستانه یک بحران مالی قرار دارد و در تنش فزاینده با روسیه بسر می برد.

کشورهای غربی در پاسخ به اقدام روسیه برای الحاق کریمه به این کشور، تعدادی از مقامات مسکو و افراد نزدیک به ˈولادیمیر پوتینˈ را تحت تحریم های مالی قرار دادند و تهدید کردند که در صورت تداوم بحران اوکراین، اقتصاد روسیه را تحت فشار قرار خواهند داد.

ˈلاگاردˈ در ادامه اظهارات خود، افزود: من امیدوارم که تنش های ژئوپلتیک هر چه زودتر برطرف شود تا طرح های کمک اقتصادی به اوکراین به ثمر بنشیند.

صندوق بین المللی پول اعلام کرده که طرح کمک اقتصادی این صندوق به اوکراین به ارزش 18 میلیارد دلار که قرار است طی دوسال پرداخت شود به اجرای برنامه های اقتصادی شدید و با ثبات از سوی مقامات ˈکی یفˈ بستگی دارد.

1583/ 1275
کد N202558

وبگردی