آفتاب
/اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی/

یک وکیل دادگستری: تحقق شعار امسال نیازمند سیاست واحد دولتمردان است

یک وکیل دادگستری: تحقق شعار امسال نیازمند سیاست واحد دولتمردان است

یک وکیل دادگستری تاکید کرد که شعار امسال زمانی محقق می‌شود که دولتمردان یا سیاستگذاران رویه واحد و معینی را در پیش بگیرند.

هوشنگ پوربابایی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" گفت: دو نکته در این نامگذاری وجود دارد، نکته اول آن تکلیفی است که مقام رهبری بر عهده مسئولان گذاشتند که مدیریت جهادی نام دارد و طبق این موضوع مسئولان باید به صورت جهادی و بدون وقفه و بدور از هرگونه اهمال با تکیه بر منافع ملی، عزت و مصلحت کشور و با تدبر لازم وظیفه خود را انجام دهند.

پوربابایی با بیان این‌که «نکته دیگری که در نامگذاری امسال مشاهده می‌شود عزم ملی است» ادامه داد: عزم ملی فقط برعهده مدیران یا دست‌اندرکاران نیست؛ بلکه کلیه آحاد جامعه و مردم موظفند به دولتمردان کمک کنند تا مدیریت جهادی خود را به منصه ظهور برسانند و تک تک آنها نیز مسئولند در مقابل شرایط اقتصادی کشور با تکیه بر توان داخلی تحت عنوان مقاومت اقتصادی عزم ملی شان را استوار کنند.

این وکیل دادگستری با اشاره به موضوع "اقتصاد و فرهنگ" که در نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، گفت: در شرایط کنونی کشورهای غربی حملات و فشارهایی را برای صرف نظر کردن حقوق مردم ما بر آنها حاکم کرده‌اند و از این طریق می‌خواهند ملت ما را به زانو در آورند و آنها را از حقوق مسلم هسته‌ای‌شان محروم کنند. لذا تک تک مسئولان و افراد جامعه وظیفه دارند تا از حق خودشان صرف نظر نکنند و در برابر مسایل اقتصادی ایستادگی داشته باشند.

وی افزود: همچنین غربی‌ها از طریق فرهنگ سعی دارند تا مردم را از اصول و سنن خودشان دور کنند زیرا فرهنگ باعث وحدت آحاد جامعه نسبت به همدیگر خواهد شد. لذا همه مردم باید در مقابل فرهنگ و مسائل اقتصادی تحمل خودشان را بالا ببرند.

پوربابایی درباره ضعف‌های بخش اقتصادی و فرهنگی گفت: یکی از ضعف‌های مطرح در این دو بخش موازی کاری‌هایی است که سازمان‌های متعدد بدون داشتن یک سیاست یکپارچه به آن دامن می‌زدند. بنابراین نیاز است که سازمان‌ها رویه و سیاست‌های واحد و معینی را دنبال کنند تا افراد جامعه از آن تبعیت کنند.

انتهای پیام

کد N202529

وبگردی