آفتاب

مسکو ادعای کمیسیون اروپا مبنی بر نقض حقوق غیر روس ها در کریمه را رد کرد

مسکو ادعای کمیسیون اروپا مبنی بر نقض حقوق غیر روس ها در کریمه را رد کرد

مسکو-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای ادعای کمیسیون اروپایی مبارزه با نژادپرستی و ناشکیبایی مبنی بر نقض حقوق غیرروس ها در جمهوری خودمختار کریمه را رد کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه گفته شده است: ادعای کمیسیون اروپایی مبارزه با نژادپرستی و ناشکیبایی مبنی بر اعمال تبعیض علیه تاتارها و اوکراینی تبارهای کریمه از سوی سران این منطقه حیرت آور و باورنکردنی است.

در بیانیه اضافه شده است: تدابیر به عمل آمده در کریمه از زمان الحاق آن به روسیه، در راستای احیا و تحقق حقوق سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی تمام اقوام ساکن این منطقه اتخاذ شده است.

وزارت خارجه روسیه یادآوری کرده است: در کریمه زبان های روسی، اوکراینی و تاتاری به عنوان زبان های حکومتی تعیین شده اند.

در بیانیه اضافه شده است: در این شرایط سکوت کمیسیون اروپایی در مورد تبعیض هایی که از طرف مقام های اوکراینی علیه روس زبانان این کشور انجام می گیرد و با تلاش رسانه های خبری از آن اطلاع می یابیم، دلسرد کننده است.

بیانیه حاکی است: امیدواریم کمیسیون اروپایی مبارزه با نژادپرستی و ناشکیبایی، نحوه اجرای تقاضای خود از دولت اوکراین برای مقابله با تبعیض علیه روس زبانان و اقلیت های قومی ساکن این کشور را پیگیری کند.

روسیه در ماه فوریه گذشته جمهوری خودمختار کریمه را ضمیمه خود کرد.

شبه جزیره کریمه منطقه ای به وسعت 25 هزار و 500 کیلومتر مربع در جنوب اوکراین و در ساحل دریای سیاه واقع شده است.

این منطقه 2 میلیون و 413 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک میلیون و 450 هزار روس، 576 هزار اوکراینی و 245 هزار نفر تاتار هستند.

اروپام/2242**518**5981
کد N202518

وبگردی