آفتاب

مقام پاکستانی:گسترش روابط میان تهران و اسلام آباد ضروری است

مقام پاکستانی:گسترش روابط میان تهران و اسلام آباد ضروری است

اسلام آباد-ایرنا- وزیر مشاور دولت پاکستان در امور مذهبی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمود محمدی عراقیˈ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان گفت: گسترش روابط میان دولت و مردم جمهوری ایران و پاکستان در تمامی زمینه ها بویژه امور مذهبی و فرهنگی ضروری است.

روزنامه اردو زبان ˈجنگˈ چاپ اسلام آباد روز پنجشنبه نوشت: ˈپیر امین الحسناتˈ در دیدار با حجت الاسلام محمدی عراقی در اسلام آباد بر ضرورت توسعه و پیشبرد روند همکاری های فرهنگی و مذهبی میان دولت های ایران و پاکستان تاکید کرد.

وی با اشاره به تلاش دولت پاکستان بمنظور رفع مسائل زائران این کشور که جهت زیارت اماکن مقدس به ایران و عراق سفر می کنند، افزود: سفر هیات های علما و مسوولان مذهبی میان ایران و پاکستان با هدف نزدیک کردن روابط میان مردم دو کشور ایجاد فضای اعتماد بسیار موثر می باشد.

امین الحسنات با تاکید بر تلاش دولت اسلام آباد بمنظور تحکیم و گسترش همکاری ها با کشورهای همسایه گفت: ما خواستار ایجاد فضای اعتماد و توسعه تعاملات میان ملت های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان هستیم.

پیر امین الحسنات با پذیرفتن این دعوتنامه تاکید کرد: سفرهای مختلف مقام های ایران و پاکستان باعث افزایش فضای دوستی و گسترش تعاملات صمیمانه میان دولت ها و مردم دو کشور می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان نیز گفت: امت اسلامی باید عزم جدی و تلاش مشترکی برای مبارزه با جریان های تکفیری داشته باشند.

محمود محمدی عراقی عضو شورای مجمع اهل البیت و مجمع تقریب مذاهب اسلامی در این دیدار از وزیر مشاور دولت پاکستان در امور مذهبی جهت سفر به ایران دعوت کرد.

ˈتقی صادقیˈ رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد نیز در این دیدار حضور داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی برای دیدار و گفت وگو با مقام های مذهبی و فرهنگی پاکستان در اسلام آباد بسر می برد. وی در این سفر از حوزه های علمیه شیعیان و اهل سنت در اسلام آباد از جمله حوزه علمیه ˈجامعه الرضا (ع)ˈ، ˈجامعه الکوثرˈ، مرکز علوم دینی ˈمدینه العلمˈ و ˈجامعه نعیمیهˈ متعلق به اهل تسنن بازدید کرد.

رییس پیشین سازمان تبلیغات اسلامی با سخنرانی در جمع اساتید و طلاب علوم دینی شیعی و اهل سنت بر ضرورت ترویج وحدت تاکید کرد و گفت: امت اسلامی با اتحاد و یکپارچگی باید توطئه های استکبار جهانی و دشمنان مسلمانان را خنثی کنند.

عضو شورای مجمع اهل البیت و مجمع تقریب مذاهب اسلامی همچنین از شبکه خبری تلویزیونی ˈسچˈ، بخش حوزه علمیه برادران وابسته به مرکز جهانی جامعه المصطفی در اسلام آباد بازدید و شب گذشته (چهارشنبه) نیز به عنوان مهمان ویژه در همایش شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام علیها در شهر ˈراولپندیˈ شرکت و سخنرانی کرد.

آساق**ا.ر**1095**5981
کد N202501

وبگردی