آفتاب

وزارت خارجه آمریکا خواستار همکاری دولت میانمار با امدادگران سازمان ملل شد

وزارت خارجه آمریکا خواستار همکاری دولت میانمار با امدادگران سازمان ملل شد

نیویورک، ایرنا - وزارت امور خارجه آمریکا ضمن انتقاد از تعرض به نیروهای صلح بانان سازمان ملل در ایالت راخین میانمار خواستار همکاری دولت این کشور با امدادگران این نهاد بین المللی شد.

به گزارش ایرنا وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از تشدید خشونت ها در میانمار از دولت این کشور درخواست نمود که شرایط را برای ارایه خدمات بشردوستانه به مسلمانان ایالت راخین فراهم نماید.

در این بیانیه که توسط ˈماری هرفˈ سخنگوی وزارت امور خارجه قرائت شد، آمده است ایجاد محدویت برای کارکنان سازمان ملل و لغو کمک های بشر دوستانه به مسلمانان مغایر با تعهدات دولت میانمار در برابر مقررات بین المللی است.

هفته قبل، گروهی از تظاهرات کنندگان ناشناس به ساختمان نیروهای صلح بانی سازمان ملل در شهر ˈسیتوهˈ، پایتخت ایالت راخین حمله کردند.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در گفت وگوی تلفنی با رییس جمهور میانمار در خواست نمود که حقوق مسلمانان را همچون سایر شهروندان میانماری مورد توجه قرار داده و اجازه ندهد که زنان و کودکان مسلمان بی دلیل مورد تعرض قرار گیرند.

بر اساس گزارش دیده بانان حقوق بشر سازمان ملل مقام های دولتی میانمار به همراه راهبان بودایی، دستور کشتار مسلمانان در این کشور را صادر کرده و به دنبال پاکسازی نژادی در ایالت راخین هستند.

بنابر اعلام سازمان ملل، دست کم 237 نفر در یک سال گذشته بر اثر خشونت های فرقه ای در میانمار کشته و حدود 150 هزار نفر دیگر آواره شده اند. حدود 800 هزار مسلمان روهینگیایی در ایالت راخین میانمار زندگی می کنند.

اروپام 1908
کد N202497

وبگردی