آفتاب

درخواست مادورو از آمریکا: ما را تحریم نکنید!

درخواست مادورو از آمریکا: ما را تحریم نکنید!

واحدمرکزی خبر نوشت:

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا با چاپ مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز، از آمریکا خواست کشورش را تحریم نکند یا از گروه‌های مخالف حمایت نکند.

به گزارش یونایتدپرس از کاراکاس، مادورو در این مقاله نوشته است دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا سالانه پنج میلیون دلار در حمایت از گروه‌های مخالف در ونزوئلا هزینه می‌کند. این به غیر از طرح هم اکنون در دست بررسی کنگره و ارائه شده توسط رابرت منندز و مارکو روبیو سناتورهای آمریکایی است که 15 میلیون دلار به گروه‌های مخالف کمک خواهد کرد و طرحی که تحریم‌های اقتصادی علیه ونزوئلا اعمال خواهد کرد.
مادورو اعلام کرد: «من امیدوار هستم مردم آمریکا با دانستن حقیقت، به این نتیجه برسند که ونزوئلا و مردم آن استحقاق چنین مجازاتی را ندارند و از نمایندگان خود بخواهند تحریم‌ها را اجرا نکنند».
وی همچنین در این مقاله نوشته است رسانه‌ها، حقیقت را درباره ناآرامی های مدنی در ونزوئلا تحریف کرده‌اند تا فعالان مخالف دولت را به شکل معترضان صلح‌طلب در برابر یک دولت سرکوب‌گر و خشن به تصویر بکشند ولی واقعیت اینست که معترضان، خشونت‌طلب هستند و تلاش می‌کنند یک دولت به‌طور دموکراتیک انتخاب‌شده را سرنگون کنند.
وی افزود: «این ادعا که ونزوئلا یک دموکراسی ناکارآمد دارد و اینکه اعتراضات فعلی منعکس‌کننده احساسات غالب در این کشور است، واقعیت ندارد. اعتراضات ضد دولتی توسط بخش‌های ثروتمندتر جامعه انجام می‌شود که تلاش می‌کنند دستاوردهای فرایند دموکراتیک را که به نفع اکثریت مردم بوده است، از بین ببرند».
مادورو همچنین با اعلام اینکه زمان برای دیپلماسی فرا رسیده است، افزود دولت ونزوئلا از رئیس جمهور آمریکا خواسته است این دو کشور مجددا سفرای خود را اعزام کنند.
وی تاکید کرد: «ونزوئلا به صلح و گفتگو برای حرکت رو به جلو نیاز دارد. ما از هر فردی که صادقانه بخواهد به ما برای دستیابی به این اهداف کمک کند، استقبال می‌کنیم».

4949

کد N202488

وبگردی