آفتاب

حرکت 1136 هیئت عزادار فاطمی(س) به سمت بقاع و امامزادگان کشور

حرکت 1136 هیئت عزادار فاطمی(س) به سمت بقاع و امامزادگان کشور

سخنگوی سازمان اوقاف با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی در 2437 بقعه متبرک و امامزاده گفت: اجتماع بزرگ هیئت‌های عزاداری امروز 14 فروردین ماه در 1136 بقعه متبرک و امامزاده برگزار می‌شود.

سخنگوی سازمان اوقاف با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی در 2437 بقعه متبرک و امامزاده گفت: اجتماع بزرگ هیئت‌های عزاداری امروز 14 فروردین ماه در 1136 بقعه متبرک و امامزاده برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن ربیعی با بیان این‌که «سوگواره یاس نبوی از 10 تا 15 فروردین ماه در 2437 امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار می‌شود» گفت: ترویج فضائل و سیره حضرت فاطمه (س)، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) و اقامه عزای آن حضرت از اهداف اصلی پنجمین سوگواره یاس نبوی است که در این راستا 307 خیمه معرفت در سطح بقاع متبرکه مجری طرح برپا شده و سیره زندگی این بانوی بزرگ اسلام را تبیین خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت و امامت، ترویج فرهنگ وقف با اجرای نیات واقفین وقف‌های فاطمی(س) در سوگواره یاس نبوی مورد توجه خاص واقع شده است.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «حرکت هیئت‌های عزاداری به سمت امامزادگان در روز شهادت، یکی از برنامه‌های پیش بینی شده در طرح سوگواره یاس نبوی است» گفت: امروز 1136 بقعه متبرک و امامزاده کشور میزبان دستجات و هیئت‌های عزاداری خواهند بود که تا پیش از اذان ظهر در امامزادگان حضور خواهند یافت.

سوگواره یاس نبوی در 2437 امامزاده و بقعه متبرک آغاز شد

همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: پنجمین سوگواره یاس نبوی به منظور بزرگداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) امروز 14 فروردین ماه در 2437 امامزاده و بقعه متبرک آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی با اشاره به تقارن ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) با تعطیلات عید نوروز اظهار کرد: به همین منظور ویژه برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در نظر گرفته شده است که از 10 فروردین ماه در بقاع متبرکه امامزادگان آغاز شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در دو هزار و 437 امامزاده بقعه متبرکه افزود: در عصر روز شهادت بانوی اسلام در 492 بقعه متبرکه هم همایش رهروان یاس نبوی با حضور بانوان و دختران برگزار خواهد شد.

همایش رهروان یاس نبوی عصر امروز در 492 بقعه متبرک و امامزاده برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به ویژه برنامه شام غریبان شهادت حضرت زهرا (س) در امامزادگان کشور گفت: همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان عصر امروز در 492 بقعه متبرک و امامزاده برگزار می‌شود.

شرفخانی اظهار کرد: این طرح با هدف ترویج فضائل و سیره حضرت فاطمه (س)، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) و اقامه عزای آن حضرت برگزار می‌شود و تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری دومین همایش رهروان یاس نبوی افزود: این همایش با هدف بیعت مجدد با آرمان‌های فاطمی (س) ویژه بانوان همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود.

شرفخانی ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، در ایام دهه فاطمیه باید به انوار قدسیه حضرت فاطمه زهرا(س) توجه ویژه و بیشتری شود و برای شهادت ایشان مجالس عزای باشکوه و عظمت برپا شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: شام غریبان حضرت زهرا (س) عصر امروز با حضور و اجتماع سادات هر استان در سطح بقاع متبرک شاخص کشور برگزار خواهد شد و با بهره گیری از حضور سخنرانان و مداحان به ترویج فضائل فاطمی پرداخته می شود.

انتهای پیام

کد N202399

وبگردی