آفتاب

انتقاد یک استاد حوزه از کم‌توجهی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

انتقاد یک استاد حوزه از کم‌توجهی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم بزرگداشت شهادت علی خلیلی شهید امر به معروف و نهی از منکر چهارشنبه شب در شبستان امام خمینی (ه) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم بزرگداشت شهادت علی خلیلی شهید امر به معروف و نهی از منکر چهارشنبه شب در شبستان امام خمینی (ه) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام سیدمرتضی صالحی خوانساری در این مراسم در جمع زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) در خصوص اهمیت بهره‌گیری از رهنمون‌های قرآن کریم گفت: باید در زندگی، روح و جان خود را قرآنی کنیم تا عطر قرآن تا قیامت از روح و جان ما استشمام گردد.

این استاد حوزه با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان مدافع و حامی ولایت گفت: فاطمه(س) در راه نهی از منکر و دفاع از ولایت به شهادت رسید همان گونه که سید الشهدا در کربلا برای دفاع از دین و امر به معروف به شهادت رسیدند.

صالحی خوانساری با قرائت آیه 144 سوره آل عمران گفت: در تفسیر این آیه این گونه بیان می‌شود که محمد(ص) فرستاده و رسول خداوند است و اگر از دنیا رفت و یا کشته شد نباید مردم به عقب برگردند و دین را کنار بگذارند.

وی در تشریح این آیه قرآن کریم اظهار کرد: در جنگ احد هنگامی که شخصی بانگ برداشت که پیامبر کشته شد عده‌ای به طمع به دست آوردن غنیمت جایگاه خود را ترک کردند و این طمع و دنیا طلبی موجب شد دشمن به مسلمانان حمله ور شوند.

وی ادامه داد: در یورش کفار، حضرت حمزه و جمعی از اصحاب به شهادت رسیدند و تعدادی از مسلمانان نیز فرار کردند به همین دلیل این آیه خطاب به مسلمانان نازل شد که نباید در فقدان پیامبر(ع)، امت دست از دین خدا بردارند چرا که دین از آن خداوند است و باید در حفظ آن ثابت قدم ماند.

این استاد حوزه با بیان این‌که «با مرگ پیامبر(ص) دین خدا از میان نمی‌رود» افزود: با رفتن پیامبر(ص) دین پابرجا می‌ماند و آنهایی که در راه دین ثابت قدم باشند از پاداش الهی بهره مند خواهند شد.

وی امامت را ستون خیمه اسلام دانست و افزود: متاسفانه با رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام، عده‌ای اگر چه بر ظواهر و اعمال دین پایبند بودند و به نماز، روزه، زکات، قرآن و ... توجه داشتند اما از اصل دین و اسلام اصیل فاصله گرفتند و امامت جای خود را به خلافت و سلطنت داد و در حقیقت بزرگترین استوانه خیمه اسلام پس از رحلت پیامبر(ص) شکست.

صالحی خوانساری با انتقاد از کم توجهی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: در جامعه شیعی، علوی و فاطمی نباید طلبه‌ای همچون شهید علی خلیلی برای نهی از منکر به شهادت برسد به همین دلیل همه مسئولان، مدیران، حوزه‌های علمیه و مردم جامعه باید به تبیین امر به معروف در جامعه بپردازند.

این استاد حوزه در این مراسم با قرائت خطبه 262 نهج البلاغه تصریح کرد: امام علی(ع) در این خطبه در تفسیر آیه سوره آل عمران می‌فرماید پس از پیامبر(ص) راهها کج می‌شود و با رابطه محوری، اهل بیت رسول الله غریب می‌مانند و انحراف و ضلالت جامعه را فرا می‌گیرد.

صالحی خوانساری در پایان با اشاره به برگزاری مراسم قرائت خطبه حضرت زهرا در حرم مطهر حضرت معصومه همزمان با سالروز شهادت این بانوی بزرگ اسلام گفت: حضرت فاطمه (س) نیز در این خطبه خطاب به مهاجران و انصار از خیانت کردن به ولایت گله می‌کند و ما نیز با قرائت این خطبه حماسه زهرا در دفاع از ولایت را یادآوری می کنیم.

انتهای پیام

کد N202398

وبگردی