آفتاب

یانوکوویچ: درخواستم از روسیه برای اعزام نیرو به کریمه اشتباه بود

یانوکوویچ: درخواستم از روسیه برای اعزام نیرو به کریمه اشتباه بود

رئیس‌جمهوری مخلوع اوکراین درخواستش از روسیه برای اعزام نیرو به کریمه را اشتباه خواند و متعهد شد که برای بازگرداندن این شبه‌جزیره به اوکراین با رئیس‌جمهوری روسیه مذاکره خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری مخلوع اوکراین خواستار لشکرکشی کرملین به کریمه است. با وجود این که اکثر ساکنین کریمه روس هستند اما اوکراینی‌ها این اقدام یانوکوویچ را خیانت به اوکراین خواندند.

در همین راستا یانوکوویچ ضمن بیان این که حوادث شبه جزیره کریمه یک تراژدی بزرگ بود، عنوان کرد که درخواستش از کرملین برای حمله به کریمه اشتباه و از روی احساساتش بود.

وی همچنین ضمن تکذیب دست داشتن در قتل 80 معترض توسط تک‌تیراندازها در ماه فوریه گفت که اگر از قدرت خلع نشده بود، روسیه کریمه را تحت اشغال در نمی‌آورد.

یانوکوویچ که همچنان خود را رئیس جمهوری قانونی اوکراین می‌داند، با بیان این که از زمان ورودش به روسیه، ارتباطش با پوتین محدود بوده است، خواستار برگزاری دیدارهای بیشتر با رهبر روسیه شد.

انتهای پیام

کد N202390

وبگردی