آفتاب

نشریه چینی: رهبر کره شمالی به چین دعوت شود

نشریه چینی: رهبر کره شمالی به چین دعوت شود

پکن - ایرنا - یک نشریه چینی روز پنجشنبه نوشت که یکی از راه های عاری سازی منطقه شبه جزیره کره از تنش و تسلیحات هسته ای دعوت از کیم جونگ وون رهبر کره شمالی برای سفر به چین است.

به گزارش ایرنا، گلوبال تایمز نوشت: اگرچه آمریکایی ها در شکل گرفتن بحران مقصر هستند و می خواهند چین را در این راستا تحت فشار بگذارند تا مشکل را حل کند اما موضوع بسادگی قابل حل و فصل نیست.

این نشریه ارگانی حزب حاکم چین خاطر نشان کرد که هر وقت اوضاع در شبه جزیره کره متشنج می شود، مقام های آمریکا از چین می خواهند از نفوذش در کره شمالی استفاده کند، اما چین نمی تواند همه چالش ها را برطرف کند.

این نشریه نوشت: نیروهای آمریکایی در منطقه توازن را برهم زده اند و رزمایش های مکرر آنها مشکل ساز است. در این شرایط که کره شمالی احساس تهدید می کند چین کاری از پیش نخواهد برد.

وزارت خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد که چین برای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره تلاش نمی کند و تمایلی از خود برای حل این بحران نشان نمی دهد.

روزنامه گلوبال تایمز نوشت که درخواست آمریکا برای کمک چین به منظور عاری سازی منطقه از سلاح هسته ای بیهوده است. چون اصلا شرایطی وجود ندارد و چین هم کاری نمی تواند صورت دهد.

گلوبال تایمز تاکید کرد که اکنون آمریکا تمام توانش را برای تقویت اتحاد با ژاپن و کره متمرکز کرده است و این خود تلاشی برای محدود کردن چین و برهم زدن توازن منطقه ای است.

همه این مطالب در حالی منتشر می شود که کیم جونگ وون رهبر کره شمالی روز گذشته در دیدار با فرماندهان نظامی این کشور اوضاع را جدی توصیف کرد و گفت : مسوول تنش ها آمریکا و کره هستند.

کره جنوبی اعلام کرده است دو پهباد جاسوسی کره شمالی در خاک این کشور سقوط کرده اند.

از سوی دیگر خبرگزاری یونهاپ گزارش کرد به دلیل ورود این پهبادها به حریم هوایی کره این کشور تامین امنیت جانی پارک گیون هیه رییس جمهور را افزایش داده است.

ارتش کره به دلیل این حادثه بشدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

کره شمالی در پاسخ به رزمایش آمریکا و کره در شبه جزیره کره که تا اواسط ماه جاری میلادی ادامه می یابد هفته گذشته دو فروند موشک بالستیک میان برد پرتاب کرد.

رسانه های گروهی منطقه احتمال داده اند که این کشور آماده انجام چهارمین آزمایش هسته ای خود باشد.

کره پیشتر در سال های 2006 ، 2009 و 2013 میلادی سه آزمایش اتمی انجام داده است.

آساق ** 2100 **1611
کد N202241

وبگردی